Caring Universities: zelf aan de slag met je mentale welzijn

Wil je zelf aan de slag met je mentale welzijn? Caring Universities biedt online programma’s om je mentale welzijn te verbeteren. Ze helpen je bijvoorbeeld om je stemming te verbeteren, stress te verminderen of je uitstelgedrag aan te pakken.

Je kan de gratis programma’s van Caring Universities op je eigen tempo doorlopen op een moment dat jou uitkomt. Na aanmelding voor een programma krijg je een eigen coach die je tijdens de programma’s begeleidt en aanmoedigt. Alle programma’s zijn ontwikkeld door klinisch psychologen en gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek.

Naar Caring Universities

Onderzoek

Via de online programma's en een jaarlijkse survey onderzoekt Caring Universities het welzijn van studenten bij verschillende onderwijsinstellingen, waaronder Hogeschool Rotterdam. Bij je deelname aan een van de programma's wordt daarom ook je toestemming gevraagd om jouw antwoorden anoniem te gebruiken voor wettenschappelijk onderzoek. Daarnaast start en eindigt ieder programma met een uitgebreide vragenlijst over jouw welzijn. Zo onderzoekt Caring Universities ook de effectiviteit van de programma’s.