Onderzoek

Resultaatgericht & in samenwerking

Het verwerven van kennis en het toepassen daarvan in het werkveld draagt bij aan het verbeteren en vernieuwen van zowel de opleiding als de beroepspraktijk. Ons praktijkgericht onderzoek is nauw verbonden met het onderwijs zodat het bijdraagt aan het opleiden van professionals met een kritische, onderzoekende en ondernemende houding.

Nieuws

Een overzicht van het laatste nieuws
  • Influencer marketing & retail: learnings van de nano-influencer

    Influencer marketing werkt. Zo zou influencer marketing een elf keer hogere ROI genereren dan een andere digitale campagne. Momenteel zien we een opvallende verschuiving binnen dit veld, van macro- en micro-influencers naar nano-influencers. Dit zijn personen die zichzelf helemaal niet als influencer beschouwen, maar dit wel degelijk zijn! Wij doen onderzoek naar hoe influencer marketing meerwaarde creëert, en delen in dit artikel onze learnings in het algemeen en specifiek voor de mkb-retailer.

  • Filosofisch Perspectief op Big Data

    Op 22 en 23 juni werd op Mauritius de eerste conferentie van de International Conference on Multidisciplinary Research gehouden. De organisatie was in handen van de Society for Information Technologists and Entrepreneurs. De selectiecommissie van de conferentie liet uiteindelijk minder dan de helft van de ingediende voorstellen toe tot de conferentie.

  • Creatief Technologen voor de Rotterdamse Economie

    De regionale impact van Hogescholen krijgt voor een belangrijk deel vorm door de opleiding van nieuw talent voor opkomende bedrijfstakken en sectoren. Dat geldt bijvoorbeeld voor het domein creative technologies waar het gaat om ontwerpen, presenteren, communiceren en vormgeven met nieuwe technologieën. Studenten worden opgeleid voor banen in de creatieve industrie en ICT.

  • Best PhD paper nominatie voor Komala Mazerant op prestigieuze research conferentie

    Hoofddocent Communicatie en Creating 010 onderzoeker Komala Mazerant is onlangs genomineerd voor de Best PhD Student Paper op de International Conference on Research in Advertising (ICORIA) 2018 in Valencia

Hoogtepunten 2017

Laat je inspireren

Hogescholen lanceren Retail Innovation Platform

Lectoraten bundelen krachten op het gebied van onderzoek om innovatie in retailsector te stimuleren

Vitale Delta

Consortium van verschillende hogescholen in samenwerking met Medical Delta

Agenda

  • 31 aug

    Stadspedagogische praktijken

  • 13 sep

    Conferentie Transitiezorg: niet zo, maar zo!

  • 20 sep

    Ontbijtbijeenkomst WERKplaats Nieuwe Bedrijvigheid

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.