Ga direct naar de content

Over de hogeschool

Alles over onze hogeschool

Het onderwijs op Hogeschool Rotterdam is nauw verweven met de stedelijke en regionale ontwikkelingen in de regio Rotterdam. In een voortdurende wisselwerking en samenwerking delen wij kennis, kunde en ervaring met het bedrijfsleven, instellingen en overheid.

Over ons

Hogeschool Rotterdam

Vacatures

Kom werken bij Hogeschool Rotterdam

Locaties

Waar kom je Hogeschool Rotterdam tegen?

Contact opnemen

Heb je een vraag?

Nieuws en opinie

Actuele berichten van Hogeschool Rotterdam
  • Kunstcollectie hogeschool voor het eerst online toegankelijk

    Nieuws

    Vanaf vandaag staat de kunstcollectie van Hogeschool Rotterdam online. Alle werken van (oud-)studenten die in de verschillende gebouwen van de hogeschool hangen zijn via een nieuwe website te bekijken. Speciaal voor deze gelegenheid is een aantal kunstenaars gevraagd werk-in-oplage te maken, dat exclusief aan medewerkers en studenten te koop wordt aangeboden.

  • Professionele en persoonlijke identiteit: de tegenstelling voorbij

    Nieuws

    Op school leer je hoe je als student en later als professional ‘moet’ zijn, wat nogal eens kan verschillen van hoe je bent ‘als niemand kijkt’. Iliass el Hadioui schreef er onder meer het essay ‘Hoe de straat de school binnendringt’ over. Hij gaf een lezing op Hogeschool Rotterdam.

  • Hogeschool Rotterdam benoemt Hang Le tot lector Labinnovatie en Point-of-Care Testing (POCT)

    Nieuws

    Hogeschool Rotterdam benoemt dr. Hang Le tot lector Labinnovatie en Point-of-Care Testing (POCT) bij Kenniscentrum Zorginnovatie om vernieuwing in het laboratorium te ondersteunen. De focus van Le’s onderzoek ligt op het optimaal gebruiken van technologische vooruitgang in laboratoria om zo te komen tot efficiëntere diagnostiek.

Blog van Ron Bormans

Voorzitter College van Bestuur
  • Ontmoeting 95 | contextrijk onderwijs

    Blog

    We weten in het hbo precies wat ons te doen staat: zoveel mogelijk jonge mensen de toegang bieden tot een toekomst. Vanuit ontwerp-perspectief leek dat ooit een eenvoudige opgave. Je kijkt naar de beroepen die er zijn, leidt daar de zogeheten eindtermen vanaf, om vervolgens te komen tot een ontwerp van het curriculum. Tegenwoordig is dit niet voldoende, beroepen zijn minder eenduidig en het biedt meerwaarde het onderwijs contextrijker te maken.

  • Ontmoeting 94 | de getallen spreken voor zich

    Blog

    Lichte teleurstelling over de uitslag van de Nationale Studenten Enquête. Echter, de cijfers zijn een signaal waarachter zich een genuanceerde werkelijkheid schuil houdt: de tevredenheid over de hogeschoolervaring als geheel is licht gedaald, door iets lagere tevredenheid over de randvoorwaarden en een gemengd beeld over de opleidingen zelf.

  • Ontmoeting 93 | 'Kein jugendlicher ohne Talent'

    Blog

    Een bezoek aan Zuid-Duitsland, voor uitwisseling met bedrijfsleven en hoger onderwijs over 'Industrie 4.0' en wat dat betekent voor het opleiden van jonge mensen.

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.