Kenniscentrum Creating 010

Digitalisering en maatschappelijke transformaties
Toon:

Verantwoord ontwerp van toepassingen met kunstmatige intelligentie

Nieuws

De toepassing van kunstmatige intelligentie is in de afgelopen jaren sterk gegroeid. Dit heeft zowel wenselijke als minder wenselijke gevolgen. Zo kunnen robots en algoritmes bijvoorbeeld steden verduurzamen en de gezondheidszorg verbeteren, maar ze kunnen eveneens ongelukken veroorzaken en mensen discrimineren. Tijdens haar openbare les gaat dr. Maaike Harbers in op deze ontwikkelingen en de rol die ontwerpers van intelligente toepassingen daarin spelen.

Opmars Internet of Things zet door!

Nieuws

Het Internet of Things wordt steeds meer een werkelijkheid voor burgers, bedrijven, overheid en kennisinstellingen. Al sinds een aantal jaren zet Creating 010 IoT op de agenda op 9 april. Dan is het de International Internet of Things Day.

Creating 010 volop present op Dutch Design Week 2018

Nieuws

De presentie van Creating 010 op de Dutch Design Week 2018 van 20. tot en met 28 oktober dit jaar was groter dan ooit. Design vormt samen met digitale technologie de centrale pijler van het werk van het Kenniscentrum. Dat verklaart de toenemende activiteit op het jaarlijkse evenement waar een belangrijk deel van het Nederlandse en Europese design circuit elkaar treft.

“We moeten zoeken naar een nieuwe moraliteit”

Nieuws

Zijn openbare les was een snelle reis door de complexe wereld van autonome cyber-physical systems. Geen alledaags verhaal, maar Van Lier is dan ook geen ‘doorsnee iemand’ uit het bedrijfsleven.

Hoe afhankelijk ben jij van je smartphone?

Nieuws

We nemen hem altijd en overal met ons mee, van een bezoek met vrienden naar een bezoek aan het toilet. Drie tot vier uur per dag gebruiken hem heel intensief. Dat is niet zo heel vreemd. De smartphone functioneert als een digitaal zakmes dat ons helpt om te (over)leven in een digitaal tijdperk.

Retail RoboJam - 14 en 15 november

Nieuws

Ben jij ontwerper, ondernemer of programmeur? Ga de uitdaging aan en doe mee aan de Retail RoboJam op 14 en 15 november 2018 in RoboValley in Delft.

Fygital Retail; the next step in Retail Innovatie

Nieuws

Fysieke en digitale kanalen vloeien samen tot één totale Retailbeleving die klanten trekt, betrekt, informeert en transformeert. Wat vraagt Fygital Retail van onze Retailers? Wat kunnen sociale robots voor Retail betekenen? En welke social skills hebben Retailers en Retailmedewerkers in de toekomst nodig?

Studenten van Hogeschool Rotterdam helpen Centric vooruit met blockchaintechnologie

Nieuws

Blockchain wordt aangeprezen als een van de technologieën die naast de financiële sector ook vele andere industrieën gaat ontwrichten. Centric is in ons land een van de vooroplopers op het gebied van blockchaintechnologie.

DRIVE festival tijdens Dutch Design Week

Nieuws

Tijdens de Dutch Design Week zal het DRIVE festival plaatsvinden waar dit jaar design voor maatschappelijk opgaven centraal staat. Daarbij wordt aandacht geschonken aan Research through Design (RtD) als manier om tot innovaties te komen.

Rotterdamse creatieve industrie maakt ongekende groei door

Nieuws

Kenniscentrum Creating 010 heeft in samenwerking met het Rotterdamse onderzoeksbureau NEO Observatory onderzoek gedaan naar de creatieve industrie in Rotterdam. De prachtige resultaten zijn te lezen in de Rotterdam Monitor Creatieve Industrie 2018 die vandaag is verschenen.

Kenniscentrum Creating 010 presenteert Rotterdam Monitor Creatieve Industrie

Nieuws

Vrijdagmiddag 21 september presenteert Kenniscentrum Creating 010 van Hogeschool Rotterdam de eerste editie van de Rotterdam Monitor Creatieve Industrie. Samen met het Rotterdamse NEO Observatory onderzocht Creating 010 de ontwikkeling van de creatieve industrie en de sector informatie- en communicatietechnologie in Rotterdam.

Influencer marketing & retail: learnings van de nano-influencer

Nieuws

Influencer marketing werkt. Zo zou influencer marketing een elf keer hogere ROI genereren dan een andere digitale campagne. Momenteel zien we een opvallende verschuiving binnen dit veld, van macro- en micro-influencers naar nano-influencers. Dit zijn personen die zichzelf helemaal niet als influencer beschouwen, maar dit wel degelijk zijn! Wij doen onderzoek naar hoe influencer marketing meerwaarde creëert, en delen in dit artikel onze learnings in het algemeen en specifiek voor de mkb-retailer.

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.