Menu English

Guerrillamarketing

“Guerrillamarketing is een strategische doordachte overal via een onconventioneel medium, die op een onvoorspelbaar moment, op een originele relevante manier en op het juiste moment bij de juiste doelgroep sympathie en een onvergetelijk wauw-effect opwekt voor een merk, mening, dienst of product”.


Hiermee wordt dus bedoeld dat kleinere bedrijfjes met een beperkt budget d.m.v. guerrillamarketing kunnen opboksen tegen de grotere spelers die vaak miljoenen euro’s uitgeven aan reclame. Als een guerrillamarketing actie geslaagd is, zal het een zeer efficiënte manier geweest zijn om een bepaalde boodschap over te brengen naar de klanten.

Aansluitend profiel

  • Natuur en Techniek
  • Natuur en Gezondheid
  • Economie en Maatschappij

Meest relevante vakken

  • Economie
  • Management en Economie
  • Wiskunde A / B

Voorbeelden van vragen

Guerrillamarketing
  • Wat zijn de voor- en nadelen van guerrillamarketing? 
  • Wat zijn de voorwaarden voor een goede guerrillamarketing campagne?
  • Waarom zou je aan guerrillamarketing doen? 
  • Is guerrillamarketing de toekomst van de reclame? 

Inspiratie

rondom het thema guerrilamarketing

Opleidingen met dit onderwerp

Welke opleiding wil jij volgen?