Menu
    English

    Zaken in de PGMR

    Vanuit de reglementen heeft de PGMR een aantal specifieke bevoegdheden met betrekking tot personeelszaken. Om die reden werden in 2017 verschillende personeelsaangelegenheden besproken, zoals de werving- en selectieprocedure, de aanbesteding van de arbo-dienstverlening, de advisering over de besteding van de decentrale arbeidsmiddelen (DAM-gelden), het medewerkersonderzoek, de aanpak van werkdruk en de werk- en verlofregeling 2018.

    Overleg centrale vakorganisaties

    De PGMR-voorzitter is aanwezig bij het Lokaal Overleg Arbeidsvoorwaarden (LOA). Dit overleg tussen de vakorganisaties en het College van Bestuur vindt drie à vier keer per jaar plaats. Dit overleg is bedoeld om de vakorganisaties te informeren, hen om advies te vragen en overeenstemming te bereiken over verschillende, in de cao vastgelegde, onderwerpen.

    In 2017 hebben vier reguliere vergaderingen plaatsgevonden. Onderwerpen waren onder andere de besteding van de decentrale arbeidsvoorwaardenmiddelen (DAM-gelden), de reiskostenregeling woon-werk, het functiehuis en de cöordinatierol, het medewerkersonderzoek 2016 en de consignatieregeling. Daarnaast was er als altijd aandacht voor actuele zaken en vragen die via leden bij de rayonbestuurders terechtkwamen.

    Inloggen