Produceren, Installeren en Energie (PIE) - Installatietechniek

Aantal deelnemers:

Max 12 personen per vakmodule

Beschrijving

Voor docenten die binnen het profiel PIE les willen geven, biedt Hogeschool Rotterdam Instituut voor Lerarenopleidingen (HR-IvL) een professionaliseringstraject aan.

Sinds augustus 2016 wordt er binnen het vmbo gewerkt met de nieuwe beroepsgerichte profielen. Eén van deze profielen is Produceren, Installeren en Energie (PIE).

Veel docenten met een technische lerarenopleiding geven nu deze lessen. Echter was de vooropleiding van deze docenten vaak gericht op één vakrichting. Om als bevoegd docent les te blijven geven dient u zich te bekwamen voor PIE.

Voor deze docenten biedt Hogeschool Rotterdam, Instituut voor Lerarenopleidingen (HR-IvL) een professionaliseringstraject aan. Afhankelijk van uw huidige 2e graad onderwijsbevoegdheid volgt u hiervoor 1, 2 of 3 modules, elk met een doorlooptijd van 6 maanden.

Leeruitkomst

Per vakgerichte module (metaal / elektro of installatietechniek) bekwaamt u zich in de vakinhoudelijke en hogere technische scholingseenheden. In combinatie met een GOLM-traject bekwaamt u zich als zelfstandig PIE docent en bent u en uw school niet afhankelijk van een teambevoegdheid.

Beoordelingscriteria

Niet op zoek naar deze cursus?

Kijk ook eens naar deze opties