Start:

Aantal deelnemers:
Minimaal 10 en maximaal 15 deelnemers

Beschrijving

In deze cursus oriënteer je je op de doelgroep en de bijbehorende leefwereld van leerlingen in het vo en studenten in het mbo. Die oriëntatie vindt plaats door de theorie uit verschillende bronnen te bestuderen. Je gaat opdrachten uitvoeren en je verdiepen in de ontwikkeling van de adolescent en de wereld waarin de adolescent vandaag de dag opgroeit. Hierbij kijk je ook hoe je eigen ontwikkeling als adolescent is verlopen en hoe de ontwikkeling verloopt van adolescenten die dicht bij je staan. De cursus is een module uit de 2e graads Lerarenopleidingen van Talen van Hogeschool Rotterdam.

Leeruikomst

Je analyseert de identiteitsontwikkeling en leefwereld van jongeren door middel van adolescentiepsychologie en jeugdcultuur.

Beoordelingscriteria

• Je analyseert de adolescentiefase van jongeren aan de hand van diverse ontwikkelingstheorieën.
  • Je plaatst de leefwereld van jongeren in een maatschappelijke context, waarbij je de koppeling maakt tussen culturele, sociale en inclusieve factoren.
  • Je beschrijft wat het begrip mediawijsheid inhoudt en welke rol de digitale wereld speelt in het leven van jongeren.

Niet op zoek naar deze cursus?

Kijk ook eens naar deze opties