Microcredentials

Onderwijs als Lego

Hogeschool Rotterdam investeert in een kwalitatief hoogwaardig aanbod ‘Leven Lang Ontwikkelen (LLO)’ voor werkende professionals.

In lijn met deze investering zijn de lerarenopleidingen in 2021 gestart met de landelijke pilot Microcredentials. Aan deze pilot nemen 21 hogescholen en 10 universiteiten deel. De pilot loopt tot 1 januari 2024. Een microcredential wordt verdiend na afronding van een onderwijseenheid tussen de 5-30 studiepunten (EC) dat een plek heeft binnen het curriculum van een bachelor- of associate degree (Ad) opleiding. Deze onderwijseenheden zijn toegankelijk gemaakt voor jou en hebben een hoog civiel effect en bieden jou kwalitatief hoogwaardig onderwijs op hbo-niveau. Onderwijs dat leidt naar een microcredential start meerdere keren per jaar, is vrij toegankelijk en samengesteld voor werkende professionals. De door jou behaalde microcredentials passen als Lego in elkaar, zijn stapelbaar en bieden ‘korting’ in een bachelor of Ad lerarenopleiding vervolgstudie.

Onderwijs als Lego? Ja, inderdaad! Bouw voor jezelf een krachtig portfolio op met microcredentials die jouw professionaliteit toekomstbestendig maakt.

Zie ons startaanbod 2022-23 hieronder en meld je aan! Binnen deze pilot zijn de plaatsen beperkt.

Meer weten over microcredentials? Lees hier verder of mail jouw vraag naar microcredentials@hr.nl

Ons aanbod

Welke cursus die leidt naar een microcredential past bij jou?