Menu Zoeken English

Dr. Carlos van Kan

Lector Pedagogiek

Carlos van Kan is vanaf januari 2020 werkzaam als lector ‘Pedagogiek’ bij Kenniscentrum Talentontwikkeling aan Hogeschool Rotterdam. Ook is hij werkzaam als senior onderzoeker op het gebied van versterken van de pedagogische dimensie van het onderwijs bij de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.

Van Kan promoveerde in 2013 aan de Universiteit Leiden op onderzoek naar pedagogische denkbeelden van leraren. Pedagogische waarden en idealen geven richting aan handelen in concrete onderwijssituaties. Steeds opnieuw staat de vraag centraal ‘wat is op dit moment voor deze leerlingen in deze situatie het meest in hun belang, en waarom eigenlijk?’ Individuele leraren en docententeams zullen zich permanent moeten verhouden tot deze vraag om recht te doen aan iedere leerling.

Overige activiteiten

  • Onderzoeker op het gebied van versterken van de pedagogische dimensie van het onderwijs bij Hogeschool van Arnhem en Nijmegen
  • Bestuurslid van de Vereniging voor Onderwijs Research

Het Pedagogisch Prioriteitenspel


Voor veel studenten op de lerarenopleidingen is het niet vanzelfsprekend om hun pedagogische waarden en idealen te expliciteren en te beargumenteren. Dat is wel belangrijk omdat zij op deze manier hun visie op ‘goed’ onderwijs en op wat dit betekent voor dagelijkse interacties met hun leerlingen verder kunnen ontwikkelen. Het Pedagogische Prioriteitenspel daagt (aanstaande) leraren uit hun pedagogische drijfveren te onderzoeken, te verwoorden, en onderling te bespreken.

 

Meer informatie over het spel

Volg Carlos van Kan

Op social media

Publicatie(s)

Van Dr. Carlos van Kan

We gebruiken cookies voor analyse en marketing om de website te verbeteren.

Wijzig cookie-instellingen