Menu Zoeken English

Openbare les Carlos van Kan

Op dinsdag 20 april 2021 vindt de openbare les van Carlos van Kan, lector Pedagogiek, plaats. Tijdens deze les presenteert hij zijn onderzoeksprogramma voor de komende jaren. Zijn openbare les staat in het teken van het belang van pedagogische professionaliteit.

Het belang van pedagogische professionaliteit: Bewustzijn, legitimeren & handelen

Recht doen aan elke leerling vraagt van leraren pedagogische professionaliteit. Onderwijs is immers dynamisch; de ene leerling is de andere niet en geen enkele situatie is hetzelfde. Het herkennen van spanningsvelden vraagt van leraren pedagogisch bewustzijn. Leraren maken gebruik van hun persoonlijke pedagogische waarden en idealen om hun handelen in de klas richting te geven. Deze waarden en idealen helpen het handelen te legitimeren.  Maar komen de idee├źn die leraren hebben over pedagogiek overeen met hun concrete handelen in de les?

In de openbare les van Carlos van Kan staat de vraag waarom het belangrijk is dat onze toekomstige leraren hun pedagogische professionaliteit versterken centraal.

''Pedagogiek moet een belangrijkere plek krijgen in het onderwijs''

Carlos van Kan over zijn rol als lector Pedagogiek

Lees het interview 

Zoek collega's op om online onderwijs verder te verbeteren

Interview met lectoren Fleur Prinsen (Digitale Didactiek) en Carlos van Kan (Pedagogiek)

Lees het interview

We gebruiken cookies voor analyse en marketing om de website te verbeteren.

Wijzig cookie-instellingen