Worden we straks vervangen door edubots? Ontwikkelingen in digitale didactiek en pedagogiek

Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling

F.R. Prinsen, C.A. Kan,van | Boekdeel | Publicatiedatum: 15 december 2020
Zal de inzet van onderwijstechnologie de praktijk van leren en lesgeven versterken, verrijken of verarmen in de nabije toekomst? Wie of wat zal in de nabije toekomst bepalen hoe we vorm kunnen geven aan ons onderwijs? En hoe kunnen we als instelling zorgen dat docenten goed gefaciliteerd worden in het leveren van onderwijskwaliteit, in het licht van deze ontwikkelingen en invloeden? De toekomstscenario’s in dit hoofdstuk worden gepresenteerd vanuit het perspectief van de docent op het onderwijs in de context van de hogeschool. De toenemende inzet van onderwijstechnologie roept vragen op over didactiek en pedagogiek.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie