Uniek kennis- en netwerkevent voor studenten, docenten en professionals

Derde editie Knowledge Sharing Network Event

13 september 2017

Op 19 september vond de derde editie van het Knowledge Sharing Network Event plaats, welke dit keer in het thema stond van startup. Een uniek netwerkevent waarbij studenten, docenten en professionals uit het bedrijfsleven elkaar ontmoeten en kennis met elkaar kunnen uitwisselen.

Het evenement startte met presentaties van Associate Lector Business Responsibility & Sustainability Ron Ainsbury en Serge Vavier, hoofddocent bij Instituut voor Commercieel Management. Allereerst vertelde Ron Ainsbury over de rol van Kenniscentrum Business Innovation in onderzoek naar incubators en hun rol in de startup economie. Hij presenteerde daarbij het nieuwe boek ‘Accelerators in Silicon Valley’ van Peter Ester. Serge Vavier vertelde in zijn presentatie meer over de Incubator Academy van Hogeschool Rotterdam. Daarna stelde hij drie jonge ondernemers uit de Incubator Academy voor die vervolgens hun verhaal deden.

De presentaties werden gevolgd door een ‘markt’. Tijdens deze markt presenteerden de studenten die op het punt staan van afstuderen, hun project dat zij als onderdeel van de opleiding International Project uitvoeren. Ook studenten van de opleiding COM waren aanwezig. Zij presenteerden 15 nieuwe business ideeën die zij ontwikkelden in de incubator. Aansluitend was er een netwerkborrel waarbij circa 30 professionals uit het bedrijfsleven in gesprek gingen met de ruim 70 studenten.

Het evenement is een samenwerking tussen Kenniscentrum Business Innovation, instituut Rotterdam Business School en Bureau Externe Betrekkingen. Doel van het evenement is om kennis met elkaar te delen en elkaar hiermee te versterken.

Het volgende Knowledge Sharing Network Event zal plaatsvinden op 28 november 2017.

Ook interessant