Erasmus+ gesubsidieerd project PERM succesvol afgerond

‘Partnerships to ensure Risk Management in practice’

15 januari 2018

Eind 2017 heeft Kenniscentrum Business Innovation (KBI) samen met hogescholen in Letland en Litouwen een risicosimulatietool, een tekstboek en een casus opgeleverd. Daarmee is het internationale project na twee jaar succesvol afgerond.

Ondanks de aandacht voor risicomanagement, bestond er nog geen simulatiegame met educatieve doeleinden. Dat bracht de initiatiefnemers op het idee om een softwareprogramma te ontwikkelen waarmee studenten risico’s moesten identificeren, kansen en gevolgen moesten inschatten en beheersmaatregelen moesten toepassen. Tijdens verschillende businessweeks werd de game getest. Ook zijn er een tekstboek en casus opgeleverd. De tools zijn te vinden op www.perm.lv.

Het project PERM, dat staat voor ‘Partnerships to ensure Risk Management in practice’ is een internationale samenwerking tussen de hogere scholen Banku Augstskola (Letland) en Vilniaus kolegija (Litouwen), Verzekeraar BALTA (Letland) en Latvian Insurers Association (Letland). In oktober 2015 startte het project en kreeg een Erasmus+ subsidie toegewezen.

Meer informatie over dit afgeronde project, vindt u hier