Hoe ziet het onderwijs eruit in het collegejaar 2021-2022?

Sinds maandag 17 januari 2022 is de hogeschool open op basis van de huidige roosters. Vanuit je opleiding word je op de hoogte gebracht op welke manier en in welk tempo de hogeschool voor jou weer open gaat. Houd dus de HR-kanalen goed in de gaten.

We begrijpen dat het voor sommigen spannend zal zijn om weer fysiek naar onze gebouwen te komen, maar we verwachten dat als je ingeroosterd bent, je ook daadwerkelijk in de les op de hogeschool aanwezig bent. Het afgelopen studiejaar kon er door grotendeels online onderwijs rekening worden gehouden met studenten die om verschillende redenen niet naar de hogeschool durfden te komen. Door de overheidsversoepelingen en meer fysiek onderwijs vervalt die coulance. Alleen in zeer dringende gevallen, zoals die ook vóór de coronacrisis golden, kun je hierover met je decaan in gesprek. Ons onderwijs kan niet zo worden ingericht dat elk college zowel fysiek als online wordt aangeboden.

Als je gezondheidsklachten hebt die mogelijk passen bij het coronavirus, blijf dan thuis en laat je testen bij de GGD.

Meer informatie hierover vind je onder het kopje 'Welke maatregelen zijn er nog op de locaties?'.

Voor sommige opleidingssectoren gelden specifieke hygiënemaatregelen, bijvoorbeeld als fysiek contact nodig is zoals bij het praktijkonderwijs van een aantal opleidingen. Over deze maatregelen (zoals het gebruik van mondkapjes tijdens de les) informeert je opleiding je. De richtlijnen van de hogeschool zijn afhankelijk van wat de overheid besluit. Als daarin wat verandert informeren we je daar over.

De zaterdagopenstelling van de locaties Kralingse Zoom en Academieplein is tijdelijk opgeschort.

Veelgestelde vragen per onderwerp