Best veel verpleegkundestudenten hebben mentale en fysieke gezondheidsklachten

Jos Kox vertelt in het programma Zorg op Zaterdag over o.a. zijn promotieonderzoek

16 november 2020

Op zaterdag 14 november 2020 is Jos Kox te gast geweest bij het programma Zorg op Zaterdag. Dit is een programma van ZekerZorg. Er wordt over het algemeen gepraat over de mensen in de zorg, maar in beperkte mate mét de mensen in de zorg. In podcast setting wordt er gepraat over het beroep, hoe men het werk ervaart en hoe men naar de zorgbranche kijkt.

Jos Kox vertelt in het programma Zorg op Zaterdag dat hij is begonnen als verpleegkundige voor het internationale Rode Kruis. Hij heeft als verpleegkundige gewerkt in verschillende oorlogsgebieden en is daarna gestart als kerndocent verpleegkundige bij Hogeschool Rotterdam. Hier heeft hij verschillende werkzaamheden uitgevoerd en vertelt hij over zijn promotieonderzoek SPRiNG (sterk gestart in de zorg).

Bekijk hieronder de uitzending

Meer weten over het promotieonderzoek SPRiNG

Studenten hbo-Verpleegkunde en beginnende verpleegkundigen kampen regelmatig met een hoge fysieke en mentale werkbelasting binnen hun stage en/of beroep. Hierdoor kunnen klachten ontstaan in de nek, schouder en rug, maar ook komen vermoeidheids- en burn-outklachten aan de orde.

Lees meer over het onderzoek