Studenten minor Finance & Accounting presenteren onderzoeksresultaten

Stapelfinanciering voor het mkb

18 januari 2018

Maandag 15 januari presenteerden studenten van de minor Finance & Accounting hun onderzoeksresultaten aan lector Maaike Lycklama à Nijeholt van Kenniscentrum Business Innovation en Jamal Abid van de Hogeschool van Amsterdam. Beiden waren erg enthousiast over de presentaties, het rapport en de resultaten.

Als onderdeel van een gesubsidieerd RAAK-project naar stapelfinanciering wordt er samengewerkt met de Hogeschool van Amsterdam. Het onderzoek naar deze alternatieve vorm van financieren, richt zich met name op het midden- en kleinbedrijf. Bij stapelfinanciering worden verschillende financieringsvormen gecombineerd. Studenten van de minor Finance & Accounting hebben een verkennend onderzoek gedaan waarvoor zij 10 onafhankelijke financiële adviseurs interviewden.

De studenten concludeerden dat de huidige procedure niet volstaat. Zij adviseerden en ontwikkelden een nieuw adviesmodel waarmee onafhankelijke adviseurs stapelfinanciering met succes kunnen implementeren. Deze nieuwe procedure zal onderdeel worden van de leerlijn Finance & Accounting en van de RAAK onderzoekspublicatie. Volgend jaar zal deze ook als springplank gebruikt worden in de minor.