Kenniscentrum Business Innovation scoort mooie voldoende bij visitatie BKO

Brancheprotocol Kwaliteitszorg Onderzoek

07 december 2017

Op donderdag 28 september werd Kenniscentrum Business Innovation beoordeeld op de kwaliteit van het onderzoek en de organisatie aan de hand van het Brancheprotocol Kwaliteitszorg Onderzoek (BKO). De commissie was positief in zijn eindoordeel en beloonde het kenniscentrum met een voldoende. Deze week is het officiële rapport opgeleverd.

De commissie beoordeelt de activiteiten op vier van de vijf standaarden van het BKO als voldoende of dat voldaan is aan de eisen. Alleen op standaard 2 oordeelt de commissie niet positief, dit heeft met name betrekking op de lage inzet op onderzoek vanuit de onderwijsinstituten. De commissie onderschrijft de relevantie van het onderzoeksprofiel van het kenniscentrum en is enthousiast over de output en impact voor het onderwijs. De visitatiecommissie concludeert dat op het gebied van kwaliteitszorg het kenniscentrum een grote progressie heeft geboekt in de afgelopen jaren.

Brancheprotocol Kwaliteitszorg Onderzoek

De commissie heeft de beoordeling uitgevoerd volgens de vijf standaarden uit het concept Brancheprotocol Kwaliteitszorg Onderzoek 2016-2022. Het protocol is opgesteld om de kwaliteit van het onderzoek van hbo-instellingen te borgen en om de onderzoeksactiviteiten te kunnen verantwoorden naar publieke en private stakeholders. Kenniscentrum Business Innovation is na Kenniscentrum Zorginnovatie en Kenniscentrum Duurzame Havenstad, het derde kenniscentrum van Hogeschool Rotterdam dat volgens deze standaarden wordt geëvalueerd.

Lees hier het eindrapport van de commissie