Cursus Heroriëntatie Studiekeuze

Je twijfelt over de studie die je gekozen hebt

Je twijfelt over de studie die je gekozen hebt. Of je bent al gestopt. Wat nu? Wat was er anders dan je had verwacht en welke studie past dan wél bij je? Tijdens deze online cursus ga je hiermee intensief aan de slag.

Voor wie?

Deze cursus is voor studenten die ervaring hebben opgedaan met studeren in het hoger onderwijs en op zoek zijn naar een passende nieuwe studie. Dus voor zowel studenten van Hogeschool Rotterdam als studenten van andere hogescholen of universiteiten.

Inhoud cursus

Tijdens 3 online bijeenkomsten (1 bijeenkomst per week) gaan we intensief en actief op zoek naar jouw interesses, talenten en toekomstwensen. Je leert hoe een goed keuzeproces in elkaar zit, wie je bent, wat je wilt en waar je goed in bent. Met behulp van testen, oefeningen en informatiemateriaal begeleiden we je bij je persoonlijke zoektocht. Je volgt de cursus met een klein groepje andere studenten onder begeleiding van een studiekeuzebegeleider. De meerwaarde hiervan is dat de andere deelnemers je ook kunnen helpen.

Data en tijden

De cursus bestaat uit drie online bijeenkomsten. Deze zijn op 15, 22 en 29 mei 2024 van 9.30 tot 11.30 uur.

Aanmelden

• Interesse in deze cursus? Bel dan naar Studievoorlichting (010 794 4400) of start een chatgesprek. De chatknop vind je bovenaan deze pagina. Als de chat niet beschikbaar is, kun je daar een bericht achterlaten met je telefoonnummer en aangeven dat je interesse hebt in een heroriëntatiecursus. Dan nemen wij contact met je op. Let op! Wij bellen vanaf een privénummer.
  • Een studievoorlichter bekijkt samen met jou of je voor deze cursus óf een andere vorm van studiekeuzebegeleiding in aanmerking komt en verzorgt je aanmelding.
  • Na aanmelding ontvang je een bevestiging.
  • Deelname aan de cursus is kosteloos.