Wijzigingen online bronnen

toegankelijk vanaf de Hogeschool campus en thuis

08 januari 2024

In dit nieuwsbericht lees je over wijzigingen in het aanbod van digitale bronnen. Heb je vragen of opmerkingen hierover, neem dan contact met ons op.

Kijk bij Nieuwe & gewijzigde informatiebronnen of Verwijderde informatiebronnen voor de meest recente wijzigingen.

Nieuwe & gewijzigde informatiebronnen

Company.info | 09/2023

vernieuwde interface

De website van Company.info is vernieuwd en heeft nu een meer intuïtieve interface.

Lees meer over de wijzigingen

Follow the Money | 08/2023

radicaal onafhankelijke onderzoeksjournalistiek

Follow the Money is een platform voor radicaal onafhankelijke onderzoeksjournalistiek. FTM heeft als doel: waarheidsvinding in dienst van de samenleving. Op de Follow the Money website vind je diepgravende artikelen over ondermeer de zorg, de woningmarkt, politiek, criminaliteit, fraude, jeugdzorg, de Rotterdams haven en nog veel meer.

Via de mediatheek heb je gratis toegang tot alle artikelen op de FTM site. Gebruik hiervoor de link in het databanken overzicht. Een account aanmaken is niet nodig.

Knovel | 08/2023

tools en naslagwerken voor toekomstige engineers

Studeer je bij het EAS, RMI of IGO instituut? Ben je een aankomend engineer?  Dan is Knovel een interessante databank voor jou. In Knovel vind je tools en naslagwerk voor engineers. Zoek, vind en gebruik chemische- en materiaaleigenschappen, formules en literatuur voor chemie, bouw, automatisering, software, transport, techniek, processen en meer.

Via de mediatheek heb je gratis toegang tot de site. Gebruik hiervoor de link in het databanken overzicht. Je kunt optioneel een account aanmaken op de Knovel site voor het opslaan van zoekopdrachten.

Open de website

Verwijderde informatiebronnen

NTVG - Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde

Hogeschool-brede toegang beëindigd door uitgever

De uitgever van met medische vakblad NVTG heeft besloten om de abonnementen van hogescholen en andere organisaties vanaf 2024 stop te zetten. Ze bieden vanaf nu uitsluitend nog individuele abonnementen aan.

Het goedkoopste abonnement is een digitaal studentenabonnement van €10 per jaar.