Onderzoeksprojecten van lectoraat Inclusieve Arbeid De projecten Van A tot Z Community of Practice gemeentelijke arbeidsre-integratie In dit onderzoeksproject wordt gekeken in hoeverre de CoP een werkbare manier is om kennisdeling en implementatie rondom effectieve gemeentelijke arbeidsre-integratie op maat van burgers te versnellen. Experimenteren met innovatieve vormen van maatschappelijk waardevol werk Experimenteren met innovatieve vormen van maatschappelijk waardevol werk op minimumloonniveau, voor doelgroepen die (nog) weinig kans maken op banen in de reguliere arbeidsmarkt. KNAP'RZ In het onderzoek wordt het professioneel handelen van uitvoerders via scholing en reflectie over de uitvoeringspraktijk versterkt. Op deze manier wordt kennis-gedreven gewerkt aan bevordering van arbeidsparticipatie op Rotterdam-Zuid. Loopbaan en talentontwikkeling van statushouders Hoe is in Amsterdam, Rotterdam en Haarlem structuur gegeven aan de zorg voor en ondersteuning van kwetsbare jongeren en welke rol(len) vervullen wijkteams en wijknetwerken daarin? Versterking methodisch werken Onderzoek naar de effectiviteit van bevordering van arbeidsre-integratie bij gemeenten. Platform mens werk en organisatie Samenwerkingsverband van alle relevante lectoraten van hogescholen in Nederland rond duurzaam aan het werk komen en blijven. Open Hiring in Nederland Onderzoek naar de haalbaarheid van het concept open hiring in Nederland. Ontwikkelen van 21ste eeuwse vaardigheden bij jongeren in het mbo Het beschikken over 21e-eeuwse vaardigheden is cruciaal om nu en in de toekomst aan het werk te blijven. Hoe worden die vaardigheden in het mbo-1 ingericht? Perspectiefverschillen in re-integratiekennis Verwachtingen over onderzoek en het gebruik van kennis uit onderzoek in professionaliseringsprocessen lopen uiteen. Professionals in het werkveld van re-integratie voeren het gesprek met elkaar over deze perspectiefverschillen. Informatiebehoeften Arbeidsparticipatie Welke kennis- en informatiebehoeften over het werken met een chronische aandoening bestaan onder werknemers met een arbeidsbeperking en werkgevers? Fundament Hoe dragen drie interventies bij aan aanvaarding van werk of hervatting van school bij risicojongeren in Rotterdam? Inclusieve arbeid binnen Hogeschool Rotterdam Onderzoek naar het creëren van werkervaringsplaatsen en betaald werk voor kwetsbare groepen bij Hogeschool Rotterdam. Home Onderzoek & Innovatie Lectoren Deel deze pagina Deel op LinkedIn Deel op Twitter Deel op Facebook Email deze pagina Print deze pagina
Community of Practice gemeentelijke arbeidsre-integratie In dit onderzoeksproject wordt gekeken in hoeverre de CoP een werkbare manier is om kennisdeling en implementatie rondom effectieve gemeentelijke arbeidsre-integratie op maat van burgers te versnellen.
Experimenteren met innovatieve vormen van maatschappelijk waardevol werk Experimenteren met innovatieve vormen van maatschappelijk waardevol werk op minimumloonniveau, voor doelgroepen die (nog) weinig kans maken op banen in de reguliere arbeidsmarkt.
KNAP'RZ In het onderzoek wordt het professioneel handelen van uitvoerders via scholing en reflectie over de uitvoeringspraktijk versterkt. Op deze manier wordt kennis-gedreven gewerkt aan bevordering van arbeidsparticipatie op Rotterdam-Zuid.
Loopbaan en talentontwikkeling van statushouders Hoe is in Amsterdam, Rotterdam en Haarlem structuur gegeven aan de zorg voor en ondersteuning van kwetsbare jongeren en welke rol(len) vervullen wijkteams en wijknetwerken daarin?
Versterking methodisch werken Onderzoek naar de effectiviteit van bevordering van arbeidsre-integratie bij gemeenten.
Platform mens werk en organisatie Samenwerkingsverband van alle relevante lectoraten van hogescholen in Nederland rond duurzaam aan het werk komen en blijven.
Ontwikkelen van 21ste eeuwse vaardigheden bij jongeren in het mbo Het beschikken over 21e-eeuwse vaardigheden is cruciaal om nu en in de toekomst aan het werk te blijven. Hoe worden die vaardigheden in het mbo-1 ingericht?
Perspectiefverschillen in re-integratiekennis Verwachtingen over onderzoek en het gebruik van kennis uit onderzoek in professionaliseringsprocessen lopen uiteen. Professionals in het werkveld van re-integratie voeren het gesprek met elkaar over deze perspectiefverschillen.
Informatiebehoeften Arbeidsparticipatie Welke kennis- en informatiebehoeften over het werken met een chronische aandoening bestaan onder werknemers met een arbeidsbeperking en werkgevers?
Fundament Hoe dragen drie interventies bij aan aanvaarding van werk of hervatting van school bij risicojongeren in Rotterdam?
Inclusieve arbeid binnen Hogeschool Rotterdam Onderzoek naar het creëren van werkervaringsplaatsen en betaald werk voor kwetsbare groepen bij Hogeschool Rotterdam.