Leerlingen Havo Bèta Programma op bezoek

Bij het instituut voor Engineering en Applied Science

07 juni 2023

Ook dit jaar mochten wij weer een aantal enthousiaste leerlingen ontvangen bij het instituut Engineering en Applied Science (EAS) van Hogeschool Rotterdam. Zij nemen deel aan het Havo Bèta programma.

Het Havo Bèta programma is bedoeld voor leerlingen uit 4 havo met een N-profiel die nog meer in hun mars hebben en meer willen leren. De leerlingen die deelnemen aan het Havo Bèta programma, nemen een kijkje bij een aantal technische hogescholen in Nederland, waaronder ook Hogeschool Rotterdam.

Op donderdag 11 mei 2023 kwamen er tien leerlingen uit 4 havo een kijkje nemen bij de opleiding Mens en Techniek | Gezondheidszorg Technologie. De leerlingen kwamen niet alleen op bezoek bij Mens en Techniek, ook mochten zij de sfeer proeven bij onze andere opleidingen van EAS. De leerlingen maakten kennis met techniek door te ervaren hoe het is bij de opleidingen en gingen aan de slag met leuke en vooral leerzame opdrachten.

Bij Mens en Techniek gingen de leerlingen aan de slag met een aantal praktische opdrachten waaronder het bouwen van een mini auto. Ook ervaarden zij hoe het is om een stethoscoop te maken en leerde ze hoe zij het hart kunnen nabootsen.

Op donderdag 1 juni verwelkomden wij de leerlingen op de locatie RDM en namen zij een kijkje bij de opleidingen Automotive en Technische Bedrijfskunde. De leerlingen bouwden die dag hun eigen zeepkist en presenteerden na afloop het resultaat. Op 8 juni wordt het programma met een bezoek aan de opleiding Elektrotechniek afgesloten.

Het was erg leuk om de leerlingen te ontvangen op onze locaties en kennis te laten maken met onze technische opleidingen. Wij kijken terug op een aantal leerzame en succesvolle dagen.