Meeloopdag
Kom bij ons langsTwijfel jij nog over de keuze voor Business IT & Management? Loop een dag mee met de opleiding en ervaar hoe het is om bij ons te studeren!
Jij krijgt de kans om op de dag zelf inhoudelijke lessen te volgen en vragen te stellen aan zowel de docenten en studenten. Zo maak je de inhoud, maar ook de sfeer mee van de opleiding en heb je aan het eind van de dag een realistisch beeld van hoe de opleiding in elkaar zit.
Opbouw
Hoe is de opleiding opgebouwd?Bij Business IT & Management leer je niet uit een boekje, maar door te doen. Vanaf het eerste jaar werk je aan echte cases van echte organisaties en leer je concrete oplossingen te bouwen, bedrijfsproblemen op te lossen en veranderingen te begeleiden.
Zo geef je al in de eerste maanden van de studie advies aan een echte organisatie en bouw je een werkende chatbot die diezelfde organisatie helpt om betere service te verlenen.
De sfeer is persoonlijk. Je hebt vaak met twee docenten te maken die je bij naam kennen en je helpen groeien als professional. Docenten met uitgebreide ervaring in het bedrijfsleven bij toonaangevende organisaties als bol., Defensie, Nike en Volvo, zodat ze weten hoe het in de praktijk werkt. We dagen je uit, maar je staat er nooit alleen voor. Eén van je docenten is je coach en begeleidt en coacht jou persoonlijk zodat je altijd
In het eerste jaar ontdek je de hele breedte van Business IT & Management. Je gaat direct aan de slag met een advies aan een echte organisatie, bouwt een chatbot en een werkende app. Je krijgt een stevige basis in bedrijfskunde en IT en leert winstgevende strategieën te creëren, processen te analyseren, data te modelleren, software te programmeren en hackers te weren. Met een doordacht marketingplan en business case overtuig je het fictieve management van het bedrijf dat jouw oplossing werkt. Je krijgt de juiste skills mee om opgeleid te worden tot een echte business professional. Dat doe je in projecten en cases waar bedrijfskunde en IT samenkomen.
Het jaar is overzichtelijk. Je krijgt in 1 jaar 4 vakken onder beleiding van een vast docentenduo, waarvan 1 jouw mentor/coach is
Het hele jaar door leer je via gastcolleges, bedrijfsbezoeken en IT-events hoe business en IT in de beroepspraktijk samenkomen.
Je kunt ook op studiereis naar bestemmingen als Tokyo, Lissabon of Londen, waar je interessante bedrijven bezoekt en met medestudenten de wereld ontdekt.
In jaar twee word je gevormd tot een allround professional binnen Business IT & Management. Je leert hoe processen, data, apps en cyber samen het hart van een succesvol bedrijf vormen. Je gebruikt je kennis om échte vraagstukken op te lossen en ontwikkelt belangrijke consultancy-skills.
In het tweede halfjaar loop je stage, je eerste stap in het werkveld.
Daarna kies je jouw specialisatie en word je opgeleid tot:
- Digital Innovator,
- Analytics Translator
- Cybersecurity Auditor
Gastcolleges, studiereizen, events en bedrijfsbezoeken blijven op het menu staan, zodat je de feeling met het bedrijfsleven niet verliest.
Je krijgt veel ruimte om je eigen richting te geven aan je studie. Je kiest je eigen stageplek, een uitdagende specialisatie en een diepgaande minor. De laatste 2,5 jaar van jouw studie heb jij de keuze waar je je in gaat verdiepen! Zo geef je vorm aan je eigen loopbaan en start je met een voorsprong op de arbeidsmarkt. Daarnaast krijg je een vaste coach die je helpt met studievoortgang, keuzes en ontwikkeling. Je hebt te maken met 2 docenten die je goed leert kennen en die je helpen jouw unieke talenten te ontwikkelen. Ook zit je in een vaste klas met medestudenten waar je samen tot het afstuderen mee optrekt.
In het tweede halfjaar van het tweede jaar loop je al stage, en dat werkt fantastisch. Je start vroeg met echt werkervaring en groeit daardoor sneller als professional. Juist door die ervaring leer je wat je wel en niet leuk vindt en kies je een passende specialisatie. Je coach helpt je te reflecteren zodat je meer zekerheid krijgt wat wel en niet bij je past.
In de laatste fase van je opleiding verdiep je je door middel van een minor in je vakgebied of verbreed je je kennis in een door jou gewenste richting.
Bij Business IT & Management heb je enorm veel keuze in minors, zowel binnen als buiten de hogeschool. Ongeveer 15% van onze studenten kiest voor een minor in het buitenland, van Japan tot Canada en van Turkije tot Mexico.
De minor Privacy, Security & Risk bieden we binnen de Rotterdam Business School aan en geeft een goed beeld van wat je kan verwachten:
Datalekken kunnen grote gevolgen hebben voor individuen, organisaties en samenlevingen. Hoe zorg je dat een organisatie hier mee om kan gaan? Hoe zorg je dat zij goed is ingericht en aantoonbaar voldoet aan de recente wet- en regelgeving op dit gebied?
In de minor Privacy, Security & Risk (PSR) ontwikkel je je eigen tooling om deze vragen te beantwoorden. Hierbij gebruik je kennis over en principes ontleend aan Risk Management, Auditing, Information Security, Privacy Management, Wetgeving én ISO/NEN-normen. De minor PSR sluit je af met een privacy-audit bij een echte organisatie die jij, of één van je groepsleden, zelf aandraagt.
Houd je van uitdagingen, wil je in staat zijn om een brug te slaan tussen mensen, organisatie, wet- & regelgeving én ICT, dan is deze minor iets voor jou.
Student van andere hogeschool?
Ben je student bij een andere hogeschool en wil je een minor bij Hogeschool Rotterdam volgen? Bekijk je mogelijkheden op Kiesopmaat.nl. De minors van Hogeschool Rotterdam duren een half jaar (september - februari) en leveren 30 EC (studiepunten) op.
In je laatste jaar werk je binnen je specialisatie aan een grote opdracht bij een organisatie.
Je past alles toe wat je geleerd hebt en zorgt met experimenten voor de beste oplossing.
Voorbeelden van wat studenten hebben gedaan is het inzetten van AI gegenereerde berichten om klanten bij een storing gerust te stellen voordat ze bellen of het bouwen van een algoritme om bladziekten in gewassen te ontdekken. Onderzoek naar hoe met machine learning de beste bieten geselecteerd kunnen worden.
Onze afstudeerders zijn extreem aantrekkelijk voor potentiële werkgevers. Veel studenten blijven direct hangen bij hun afstudeerbedrijf, als ze dat zelf willen.
Tijdens je opleiding kun je naar het buitenland voor je minor, stage, afstuderen of internationale projecten. Ieder jaar organiseren we studiereizen. In het studiejaar 2025/2026 zijn de bestemmingen Tokyo en Hong Kong. Ook neem je deel aan internationaal projectonderwijs. Om je voor te bereiden op deze internationale projecten krijg je in het eerste semester van je tweede jaar vakken waarbij je je international business skills oefent en uitbreidt.
Of je nu een paar maanden in Seoul wilt wonen of op studiereis wil met je studiegenoten naar een inspirerende stad: de mogelijkheden zijn er.
Vakken
Een indicatie van de vakken die je kunt verwachten
Onderwijsperiode 1
-
Bedrijfskunde: Omgeving
Bedrijfskunde: Omgeving
Omgevingsanalyse inclusief het vijfkrachtenmodel van Porter (concurrentieanalyse) en de STEP-analyseProject:Case Kassaland: Kassaland loopt er tegenaan dat de website niet klantvriendelijk is en dat er iets mist in het aanbod. Jij komt met een adviesplanToetsing:Onderdeel van MC-toets -
Bedrijfskunde: Strategie
Bedrijfskunde: Strategie
Je gaat kijken naar Red Ocean en Blue Ocean strategieën en hoe strategievorming in zijn werk gaat (proces)
Toetsing:
Opdracht (case) -
Bedrijfskunde: Samenwerking
Bedrijfskunde: Samenwerking
Samenwerkingsverbanden: ga je alleen concurreren of samen met een partner (denk aan joint ventures, franchise, fusie etc) -
IT: Informatievoorziening
IT: Informatievoorziening
De student maakt hier kennis met de belangrijkste elementen en functies in het IT vakgebied benoemen. Daarnaast leert de student de informatiestromen binnen een organisatie te duiden en deze te beschrijven binnen een case.ProjectCase Kassaland: Kassaland loopt er tegenaan dat de website niet klantvriendelijk is en dat er iets mist in het aanbod. Jij komt met een adviesplanToetsingOpdracht (Case) + Onderdeel van MC-toets -
IT: IT-infrastructuur
IT: IT-infrastructuur
De student leert basis hosting en IT infrastructuur elementen te herkennen en te beschrijven. Vragen als hoe ziet de fysieke verkeersinfrastructuur ten behoeve van het transport van digitale data eruit worden hier behandeld.ToetsingOnderdeel van de MC-toets -
IT: Website Ontwikkeling
IT: Website Ontwikkeling
Student is in staat een eigen webserver omgeving in te richten en daarop een website met behulp van een CMS-systeem (Content Management Systeem) te realiseren.ProjectCase Kassaland: Kassaland loopt er tegenaan dat de website niet klantvriendelijk is en dat er iets mist in het aanbod. Jij komt met een adviesplanToetsing
Opdracht (Case) + Onderdeel van MC-toets - Onderzoeksvaardigheden: Basis onderzoek
- Professionele Identiteit (PRI)
Onderwijsperiode 2
-
Bedrijfskunde: Processen
Bedrijfskunde: Processen
In tegenstelling tot onderwijsperiode 1 waar naar de omgeving van organisaties is gekeken, kijken we deze periode naar de intern naar de processen binnen een bedrijf. We maken een onderscheid tussen primaire en ondersteunende processen en gaan hierop in. Daarnaast leer je alles over het creeeren van toegevoegde waarde.ProjectCase Kassaland II: Wat is de impact intern na het invoeren van de aanpassingen uit het eerste adviesrapport. Jij komt met een slide deck en geeft advies over inhousing vs. outsourcenToetsingOnderdeel van MC-toets -
Bedrijfskunde: Functies
Bedrijfskunde: Functies
We zoomen in op de verschillende functies binnen ondersteunende processen, denk aan HR, Financienen, administratie, IT, juridisch en facilitair.Toetsing
Opdracht (Case) -
Bedrijfskunde: Organisatiestructuren
Bedrijfskunde: Organisatiestructuren
De theorie van Mintzberg wordt hier aangehaald m.b.t organisatiestructuren, maar ook coordinatiemechanismen. Je leert verschillende organisaties herkennen naar hun kenmerken. -
IT: Datamodelleren
IT: Datamodelleren
De waarde van informatie, gegevens en een datastructuur komt hier aan bod en de student gaat hiermee aan de slag. De student is in staat om op basis van analyse en informatievragen de relevante informatie te modelleren in een Entity Relationship Diagram (ERD)Toetsing
IT toets: Datamodelleren -
IT: Programmeren-Basis
IT: Programmeren-Basis
De student leert de basisbeginselen van programmeren en past dit toe in een eigen Python ontwikkelomgeving.Toetsing
IT toets: Python - Onderzoeksvaardigheden: kwantitatief onderzoek
- Professionele Identiteit (PRI)
Onderwijsperiode 3
-
Bedrijfskunde: Kwaliteitsmanagement
Bedrijfskunde: Kwaliteitsmanagement
Je hoort het vaak om je heen de termen "Kaizen", "Lean", "Six Sigma", maar wat betekenen ze eigenlijk? Deze periode gaan we kijken naar verschillende theorien en methodes van kwaliteitsmanagement.ProjectCase van Drimmelen: je gaat kijken naar het verbetern van een proces binnen een houtbewerkingsbedrijf. Ook geef je advies welke methode het beste bij het bedrijf past en waarom. Verder werk je een chatbot uit.ToetsingOnderdeel van MC-toets -
Bedrijfskunde: Processen
Bedrijfskunde: Processen
We verbinden de theorien over kwaliteitsmanageemnt met de theorie die we geleerd hebben over processen met als uitkomst het optimaliseren van processen en duidelijk kunnen aantonen wat de impact van je verandering is.Toetsing
Opdracht (Case) -
IT: Programmeren-gegevens met Python
IT: Programmeren-gegevens met Python
De student gaat de basisbeginselen van programmeren met Python uit de voorgaande periode toepassen door gegevens te importeren en te bewerken om aan een informatiebehoefte te voldoen.Toetsing
IT toets: Programmeren-Gegevens -
IT: Database maken & SQL
IT: Database maken & SQL
De student leert de basisbeginselen van het maken van een eigen database en past dit ook toe in een eigen database omgeving. Daarnaast gaat de student aan de slag met SQL wat een gestandaardiseerde taal isdie gebruikt kan worden voor taken zoals het bevragen en het aanpassen van gegevens in een relationele databaseToetsingIT toets: Database maken - Onderzoeksvaardigheden: Verslag schrijven en APA
- Professionele identiteit (PRI): Projectmanagement
Onderwijsperiode 4
-
Bedrijfskunde: Verandermanagement
Bedrijfskunde: Verandermanagement
Niet iedereen staat open voor verandering. Hoe ga jij ervoor zorgen dat de werknemers van een bedrijf zo min mogelijk weerstand bieden en de verandering accepteren? Daar leer je gedurende onderwijsperiode 4 alles over.Project
Case: JoshJoh Care. Joshua en Johanna gaan fuseren. Ze willen processen op elkaar aansluiten door een online declaratiesysteem in te voeren. Jij schrijft een implementatieplan en functioneel ontwerp naar aanleiding van de klantbehoefte en de verwachte weerstand.ToetsingOnderdeel van MC-toets -
Bedrijfskunde: Interventies & communicatieplan
Bedrijfskunde: Interventies & communicatieplan
Bij verandering en en veranderplan hoort interventie en een goed communicatieplan. Hoe pak je dit aan? Welke onderdelen moeten terugkomen en hoe kan het bedrijf gebruik maken van verschillende interventies? Daar heb jij straks een antwoord op.Toetsing
Opdracht (Case) -
IT: Systeem realisatie - Low code
IT: Systeem realisatie - Low code
De student gaat hands-on aan de slag met het maken een applicatie met behulp van Mendix, een low-code softwareplatform.ToetsingOpdracht (Case) -
IT: Systeem Ontwerp
IT: Systeem Ontwerp
De studenten gaan op basis van specificaties een functioneel ontwerp maken van een applicatieToetsingProject (Case) -
IT: IT-Service management
IT: IT-Service management
Hoe draait een IT afdeling binnen een bedrijf en wat is er allemaal voor nodig om een applicatie te onderhouden? Dit zijn de vraagstukken waarmee de student aan de slag gaat binnen dit onderdeelToetsingOnderdeel van MC-toets - Onderzoeksvaardigheden: Literature Review
- Onderzoeksvaardigheden: Ethiek
- Professionele identiteit (PRI): Event uitvoeren
Onderwijsperiode 1
-
Application Lifecycle Management
Application Lifecycle Management
Applicatielandschap, architectuur en regie, Applicatie portfolio management, Functional en non functional requirements voor applicaties, IT-Service Management, ITIL®4 -
Procesmanagement
Procesmanagement
bedrijfsprocessen beschrijven en visualiseren, bedrijfsprocessen analyseren, rekenen aan bedrijfsprocessen, bedrijfsprocessen verbeteren en borgen,
-
IT Financials
IT Financials
IT cost breakdown, investeringselectiemethoden: NCW, TVT, ROI, intro boekhouden, financiële overzichten, budgettering -
Case
Case
De case in de eerste onderwijsperiode gaat over een bedrijf in alternatieve geneesmiddelen. De vraag van de directie hoe procesverbetering en wijzingen in het applicatielandschap (gebruik van informatiesystemen) de afzet zou kunnen vergroten en de kosten verlagen? Ook maak je met je groep een business case waarin je de kosten en baten gaat uitrekenen. De directie kan met jullie voorstel een keuze maken welk project ze gaan uitvoeren. -
Mentorlessen
Mentorlessen
persoonlijke portfolio, stage voorbereiding (solliciteren, CV, LinkedIn), BIM competenties, netwerking, personal branding, persoonlijke coaching
Onderwijsperiode 2
-
Business Continuity Management
Business Continuity Management
Risicomanagement en risicomanagementprocessen, Informatiebeveiliging
-
Consultancy Skills
Consultancy Skills
Persoonlijkheids-psychologie, Communicatie en gesprekstechnieken, Business, markt en strategieën, Verandermanagement en organisatiepsychologie, Wet, regelgeving en Ethiek -
Business Intelligence
Business Intelligence
Theorie over data en business intelligence (de achterkant, de binnenkant, de voorkant), een business intelligence architectuur nabouwen en werkend krijgen op je laptop, theorie over visualisaties (dashboards en grafieken) en zelf toepassen, excel voor gevorderden -
Case
Case
In OP2 werk je met je casegroep aan de vraag van een (fictief) bedrijf gespecialiseerd in maatwerk meubels hoe ze op de lange termijn en bij calamiteiten (rampen) hun activiteiten kunnen voortzetten. Je past hierbij de kennis toe uit de drie thema's in deze onderwijsperiode. Je gebruikt Business Intelligence om bijvoorbeeld inzicht te geven in de verkoopresultaten, je inventariseert de grootste risico's en adviseert het bedrijf over de beste maatregels om de informatiebeveiliging te verbeteren en laat zien hoe je verandermanagement kunt gebruiken om de transformatie naar datagedreven te versnellen.
-
Mentorlessen
Mentorlessen
leerdoelen stage voorbereiden, reflectie op geleerde, voorbereiding op stage.
Onderwijsperiode 3
-
Stage
Stage
Kennismaking met de beroepspraktijk en uitvoeren van een stageopdrachtHoe ziet de beroepspraktijk eruit?
Wat is een professionele beroepshouding? Samen met de begeleider van je stagebedrijf en je stagebegeleider van de opleiding formuleer je een opdracht die een bijdrage levert aan het bedrijf én waar jij je opgedane kennis kan inzetten. Meestal is hier een kleinschalig onderzoek voor nodig waarin je met meerdere medewerkers in het bedrijf gaat samen werken of in contact komt. Afhankelijk van je opdracht, lever je het stagebedrijf een professioneel adviesrapport, handleiding, verbetering van een proces, aanpassing van een dashboard etc."
Onderwijsperiode 4
-
Stage
Stage
Kennismaking met de beroepspraktijk en uitvoeren van een stageopdracht
Hoe ziet de beroepspraktijk eruit?
Wat is een professionele beroepshouding? Samen met de begeleider van je stagebedrijf en je stagebegeleider van de opleiding formuleer je een opdracht die een bijdrage levert aan het bedrijf én waar jij je opgedane kennis kan inzetten. Meestal is hier een kleinschalig onderzoek voor nodig waarin je met meerdere medewerkers in het bedrijf gaat samen werken of in contact komt. Afhankelijk van je opdracht, lever je het stagebedrijf een professioneel adviesrapport, handleiding, verbetering van een proces, aanpassing van een dashboard etc."
Onderwijsperiode 1 - 4
- In jaar 3 heb je keuze uit 2 tracks:
-
Digital Business Innovation
Digital Business Innovation
Bij Digital Business Innovation leer je werken als aanjager en manager op twee fronten: de digitaal gedreven business transformatie (exploratie) en het optimaliseren en weerbaar maken van de bestaande processen en applicaties (exploitatie).
Je combineert kennis van digitale transformatie, bedrijfskunde, informatiekunde en technologie met een goed gevoel voor de actuele trends op de markt.
De wereld staat niet stil, daarom ga je zelfstandig kennis verzamelen en leer je kritisch te kijken naar de haalbaarheid en toepasbaarheid van digitale oplossingen. Met aandacht voor bedrijfseconomie, juridische en ethische aspecten.
-
Creating Value from Data
Creating Value from Data
Data groeit exponentieel en is niet meer weg te denken uit onze samenleving en industrie. Intelligente data gedreven organisaties die optimaal gebruikmaken van data om klant- en bedrijfswaarde te creëren, hebben de toekomst. De track CvD levert professionals die de wereld van data kunnen doorgronden en afdelingen en mensen met elkaar kunnen verbinden. De track stelt de student in staat om in organisaties waarde uit data in organisaties te halen en organisaties te begeleiden naar een hogere datavolwassenheid.
Onderwijsperiode 1
- Professionele Identiteit
- Minor
Onderwijsperiode 2
- Professionele Identiteit
- Minor
Onderwijsperiode 3
- Professionele Identiteit
- Eindopdracht
Onderwijsperiode 4
- Professionele Identiteit
- Eindopdracht
Ben je gemotiveerd om uit te groeien tot excellente beroepsbeoefenaar, wil je meer energie in je studie steken en een plus op je cv zetten, dan biedt de opleiding Business IT & Management een honoursprogramma voor je aan.
Vanaf het tweede studiejaar start een intensief en aantrekkelijk programma. Als je het programma succesvol hebt gevolgd en afsluit, krijg je een aan het einde van je vierde jaar een honours degree bij je diploma en de aantekening 'excellente professional'.
3 dagen les per week
13 uren zelfstudie per week
Na je studie
Wat kun je doen na de opleiding?Gefeliciteerd! Je hebt je Bachelor of Science (BSc) gehaald. Deze titel mag je achter je naam voeren.
Bij je diploma ontvang je een diplomasupplement met een DS-label. Met dit Engelstalige document kun je de waarde van je diploma eenvoudiger aantonen in het buitenland bij de toelating tot een vervolgstudie of bij het vinden van een baan.
Heb je het Honoursprogramma gevolgd? Dan krijg je ook een honours degree, waarmee je je doorzettingsvermogen en extra kennis kunt aantonen.
Na het afronden van je opleiding kun je alle beroepen gaan uitoefenen waarbij IT centraal staat. Enkele voorbeelden zijn:
- Functioneel Beheerder
- Bedrijfs(proces)analist
- Data analist
- IT- of projectmanager
- Verandermanager en (business) consultant
- Scrum master / product Owner
- Technology Innovation Manager
Je kunt hier een aantal voorbeelden vinden van beroepen waar je in terecht kunt:
Onder startfuncties vallen functies met namen als applicatie beheerder, functioneel beheerder, informatie manager, e.d. Je hebt een rol als assistent van het operationeel managementteam van een ICT service organisatie. Ervaring leidt tot leidinggevende functies bij applicatiebeheer. Doorgroei naar tactisch management ligt binnen het bereik, maar dat is sterk afhankelijk van de grootte en complexiteit van de organisatie die geserviced wordt en de service-organisatie zelf. Meer en meer wordt ICT servicemanagement uitbesteed (outsourcing).
Onder de term consultant of adviseur vallen nogal wat functies. Gelijkwaardige termen zijn onder andere: Informatie Analist, Functioneel ontwerper en ERP/CRM adviseur. Jij bent als (ICT) consultant in staat de behoeften en wensen van de klant om te zetten in functionele specificaties en passende oplossingen voor ICT-producten. Jij bent de aangewezen persoon om het ICT-product op de juiste wijze in gebruik te nemen en de klant te adviseren en begeleiden bij het gebruik ervan. Na enkele jaren werkervaring kan je doorgroeien tot senior consultant.
Een doorgroeifunctie: soms snel, binnen een jaar. Soms pas na 4-5 jaar ervaring. Je bent verantwoordelijk (ook budgettair) voor ICT-projecten die je van begin tot eind aanstuurt en begeleidt. Jij maakt de projectplannen met daarin de planning voor de inzet van personeel, middelen en producten die op tijd moeten worden geleverd. Met jouw inhoudelijke ICT-kennis en goede communicatieve vaardigheden zorg jij ervoor dat het eindproduct perfect aansluit bij de wensen van de klant.
Na het voltooien van de opleiding kun je doorstuderen aan de universiteit. Met de Erasmus Universiteit hebben wij een samenwerkingsverband afgesloten. Het is mogelijk om een doorstroomminor in het vierde jaar te volgen, zodat je gelijk kunt starten met je master na het behalen van je hbo-diploma.
Huidige arbeidsmarkt
Bron: landelijke cijfers Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA), mei 2025-
Gemiddeld bruto maandloon 1,5 jaar na afstuderen€ 3546
-
Vaste baan 1,5 jaar na afstuderen83%
-
Voltijdbaan 1,5 jaar na afstuderen93%
-
Spreekt van goede aansluiting arbeidsmarkt78%
-
Zou achteraf zelfde opleiding kiezen88%
Praktische informatie
De belangrijke informatie op een rijAanmelden voor de opleiding
Wil je in september starten met je opleiding? Meld je dan vóór 1 mei aan. Aanmelden loopt via Studielink. Na aanmelding nodigt de opleiding je uit voor een studiekeuzecheck.
Je aanmelden voor deze studie gaat gemakkelijk in drie stappen:
- Om je aan te melden, moet je beschikken over een DigiD. Heb je nog geen DigiD? Vraag deze dan nu aan. De aanvraag van DigiD duurt ongeveer een week.
- Meld je aan via Studielink.
- Om je toelating af te ronden, moet je uiterlijk 31 augustus aan alle toelatingsvoorwaarden voldoen, inclusief de betalingsverplichting van het collegegeld.