Menu Zoeken English

Aanmeldprocedure en studiekeuzecheck

Hoe meld je je aan?

Aanmelden in 2 stappen

  1. Om je aan te melden, moet je eerst een DigiD aanvragen. Regel dit nu al. De aanvraag duurt ongeveer een week.
  2. Meld je vóór 1 mei 2022 aan. Dat doe je via Studielink. Aanmelden is mogelijk vanaf 1 oktober.

Meld je je ná 1 mei (en uiterlijk t/m 31 juli) aan voor deze opleiding, dan kun je een bindend negatief studiekeuzeadvies krijgen. Je kunt dan niet starten met de studie.

Na je aanmelding: studiekeuzecheck

Nadat je je hebt aangemeld via Studielink:

    • krijg je een uitnodiging voor een studiekeuzecheck. Deelname aan de studiekeuzecheck is verplicht. De studiekeuzecheck bestaat uit een intakegesprek met de opleiding. In dit gesprek worden jouw leerbehoeftes geïnventariseerd en wordt beoordeeld of deze te realiseren zijn met de gekozen opleiding. We kijken daarnaast ook naar de mogelijkheden die jouw werkplek biedt om deze doelen te bereiken. Na de studiekeuzecheck krijg je een studiekeuzeadvies. Wanneer je je vóór 1 mei hebt aangemeld, is dit advies niet bindend. Meld je je ná 1 mei aan voor deze opleiding, dan kun je een bindend negatief studiekeuzeadvies krijgen. Je kunt dan niet starten met de studie. Het advies wordt mondeling gegeven, maar je kunt dit ook terugvinden in Osiris, het studentvolgsysteem. 

      Bekijk meer informatie over de studiekeuzecheck

      • ontvang je de uitnodiging om je Hogeschoolaccount te activeren. Hiermee kun je inloggen op alle systemen van de hogeschool. Start bij Mijn HR (via mijn.hr.nl of download de app voor iOS of Android), daarin zie je onder Mijn aanmelding precies aan welke voorwaarden je (nog) moet voldoen om ingeschreven te worden voor je opleiding. Met je Hogeschoolaccount kun je ook inloggen op HINT, het intranet. Informatie over bijvoorbeeld de introductiedagen, je rooster en je boekenlijst staat vlak voor de start van de studie op HINT. Je hebt tevens toegang tot je persoonlijke e-mail van Hogeschool Rotterdam.

We gebruiken cookies voor analyse en marketing om de website te verbeteren.

Wijzig cookie-instellingen