Ga direct naar de content

Crossmediale Communicatie deeltijd

Tweejarige Associate degree in het Nederlands, start in september

Je werkt al in de communicatiebranche en wil graag de volgende stap in je ontwikkeling maken. Dan is de 2-jarige Associate degree Crossmediale Communicatie geknipt voor jou.

In de communicatiewereld volgen de innovaties elkaar razendsnel op. De vraag naar professionals met een brede kennisbasis over communicatietoepassingen -maar ook met specialismen om het daadwerkelijk in de praktijk te brengen- is groeiende. Met de deeltijdvariant van Crossmediale Communicatie wordt hier op ingespeeld. Naast je werk ben je een middag en avond op school waar je werkt aan praktijkprojecten die je 1-op-1 kunt toepassen in je huidige werk. Je leert de nodige conceptuele kennis en oefent met applicaties om ze in detail te gaan beheersen.

In deze deeltijdopleiding staat jouw persoonlijke situatie centraal. Wij bieden met behulp van moderne middelen jou de handvatten om zo autonoom mogelijk te kunnen studeren, maar tegelijk ook van de voordelen van het teamleren te profiteren. Dus samen leren, maar ook je eigen tempo en voorkeuren kunnen blijven bepalen.

Vraag de brochure aan

Brochure aanvragen

Woon je in het buitenland? Vraag dan de brochure(s) aan via e-mail.

Crossmediale Communicatie deeltijd

    Meer brochures toevoegen (max 5)

    Opbouw

    Hoe is de opleiding opgebouwd?
    Onderwijsvisie

    Bij de opleidingen van Hogeschool Rotterdam voelt iedereen zich welkom en hoort iedereen erbij. Studenten en docenten kennen elkaar en weten elkaar te vinden. De docenten doen er alles aan om je te begeleiden bij je studie op een manier die bij jou past. Dit vraagt van jou betrokkenheid en een actieve inzet. Samen maken we het onderwijs.

    Kenmerkend voor het onderwijs van Hogeschool Rotterdam is de aandacht voor:

    • De kennisbasis van het beroep
    • Handelen in de beroepspraktijk
    • Je eigen professionele identiteit

    Al deze elementen komen steeds aan bod tijdens de opleiding. In het begin ligt de nadruk op het ontwikkelen van kennis en vaardigheden, maar direct komt ook de praktijk aan bod. Je leert reële beroepsvraagstukken aan te pakken, in samenwerking met medestudenten, docenten, professionals uit de praktijk en praktijkgerichte onderzoekers. In het begin krijg je veel begeleiding van je docent, later neem je steeds meer het heft in eigen handen. Tijdens je studie leer je jezelf steeds beter kennen en ontdek je wat jouw unieke kwaliteiten zijn als beroepsbeoefenaar.

    Het eerste jaar

    In het eerste jaar van je opleiding leg je een brede en solide basis, waarbij je vanuit je ervaring je kennis, vaardigheden en kwaliteiten verder gaat ontwikkelen als media- en communicatie-expert. Tijdens de projecten ga je voor jouw werksituatie aan de slag met onderwerpen zoals het creëren van een social media strategie, het vertalen van het marketingbeleid in middelen, het maken van videoproducties die aansluiten bij de visie van een organisatie en contentcreatie voor het web en webcare.

    Met de projecten lever je altijd een concreet communicatieproduct op, zoals een videoproductie, communicatieplan, website of een adviesrapport. Naast de projecten zijn cursussen, trainingen en studieloopbaancoaching onderdelen van je studieprogramma. Denk aan cursussen op het gebied van communicatie, marketing, psychologie, mediaproductie, Nederlands en Engels. Daarnaast kun je trainingen verwachten als creatieve denktechnieken en conceptontwikkeling. Je leert werken met softwareprogramma's InDesign en Photoshop en maakt een digitaal tijdschrift.

    Het tweede jaar

    Je gaat complexere vraagstukken te lijf en er wordt meer zelfstandigheid van je verwacht. Je vervult nu een spilfunctie als 'projectaanjager' bij de totstandkoming van communicatiemiddelen. Je wordt getraind in hoe je een innovatief idee opzet vanuit de strategie van een organisatie, waarbij verschillende communicatiemiddelen naadloos op elkaar aansluiten. Je krijgt cursussen aangeboden, zoals context van markt en omgeving, concept en innovatie, content en creatie, onderzoek en branding.

    Werk en studie

    Bij deze opleiding stellen we eisen aan je werkervaring en/of werksituatie. De exacte eisen vind je onder de toelatingsvoorwaarden.

    Keuze en ondersteuning

    Keuze

    Tijdens je opleiding kun je kiezen uit zo'n driehonderd keuzevakken. Dit biedt je de kans om over de grenzen van je eigen opleiding heen te kijken en om invulling te geven aan je specifieke leerbehoeften. Ook de afstudeeropdracht die je kiest, geeft een persoonlijke inkleuring aan je opleiding.

    Ondersteuning

    Iedere student is uniek en heeft zijn eigen ideeën over wat hij in zijn studie wil bereiken. In onze ondersteuning maken we je bewust van je capaciteiten, kansen en uitdagingen. Soms blijkt tijdens of al vóór de opleiding dat je moeite hebt met een bepaald vak. Dan is het nuttig je kennis hiervan bij te spijkeren. Als student krijg je ook een coach (docent) die je begeleidt en de studievoortgang in de gaten houdt.

    Na je studie

    Wat kun je doen na je opleiding?
    Na je afstuderen

    Gefeliciteerd! Je hebt je Associate degree (Ad) gehaald. Deze titel mag je achter je naam voeren.

    Bij je diploma ontvang je een diplomasupplement met een DS-label. Met dit Engelstalige document kun je de waarde van je diploma eenvoudiger aantonen in het buitenland bij de toelating tot een vervolgstudie of bij het vinden van een baan.

    Beroepen

    Met je Associate degree Crossmediale Communicatie kun je bijvoorbeeld terecht in de creatieve industrie. Denk hierbij aan uitgeverijen, omroepen, mediaproducenten of verschillende bureaus op het gebied van reclame, gaming, events en branding. Je gaat vooral coördinerende, uitvoerende, tactische en organiserende taken verrichten.

    Community manager

    Je ontwikkelt en beheert communities op sociale media, creëert interactie met de doelgroep en coördineert de creatie van creatieve content voor organisaties. Je zorgt ervoor dat de organisatiedoelstelling doorvertaald wordt naar sociale media.

    Content manager

    Je beheert en creëert content. Daarnaast stem je de content af op de verschillende kanalen. De content manager verkrijgt samen met de community manager content uit de community en volgt trends en ontwikkelingen.

    Online marketeer

    Als online marketeer heb je kennis van SEO & SEA en social advertising. Je bedenkt strategieën voor e-mailmarketing, sociale media marketing en mobile marketing

    Social Media manager

    Je bent verantwoordelijk voor het community management op diverse sociale media platformen. Je ontwikkelt, activeert en beheert de verschillende platformen en zet deze op verschillende manieren voor de organisatie in. Je ziet toe op een goed gebruik van de social media, coördineert en rapporteert over de kwalitatieve en kwantitatieve resultaten. Je houdt klanten op de hoogte en onderhoudt contact met deze klanten via deze platformen.

    Doorstuderen

    Nadat je de Associate degree hebt behaald, kun je eventueel doorstromen naar de bacheloropleiding Communicatie van Hogeschool Rotterdam. Het programma daarvan sluit aan op de Ad Crossmediale Communicatie. Je kunt dan in twee jaar je bachelor behalen.

    Locatie

    Waar ga je studeren?
    • Pieter de Hoochweg

    • Studeren in Rotterdam

    Niet op zoek naar deze opleiding?

    Kijk ook eens naar deze opties
    • Communicatie deeltijd

      Wil jij aan het werk in de reclamewereld of als voorlichter? Wil jij campagnes maken en weten wanneer je wel of niet twittert? Ga Communicatie studeren aan HR.

    • ICT Service Management deeltijd

      Wil jij je na je mbo of havo verder ontwikkelen in de ICT? In 2 jaar een diploma halen op hbo-niveau? Volg de opleiding ICT Service Management van Hogeschool Rotterdam.

    We gebruiken cookies om de website te verbeteren.