Verderontwikkeling ontmoetingsplaats (voor aanstaande moeders) op Zuid

Project Mama's Garden

27 april 2018

De aanvraag is gedaan om het concept Mama’s garden verder door te ontwikkelen. Mama’s Garden is voortgekomen uit een studentenproject vanuit de Minor Gamification, in opdracht van het Expertisecentrum Maatschappelijk Innovatie van Hogeschool Rotterdam, van studenten van de Willem de Kooning Acacemie Hogeschool Rotterdam. De doelstellingen voor studenten zijn interprofessioneel leren werken, zich beter in te leven in de doelgroep en vanuit een breder perspectief naar hun vakgebied kijken. Tot slot kan het professionals extra handvatten geven in de zorg voor deze vrouwen.

De partners die in deze aanvraag samenwerken zijn de inmiddels afgestudeerde studenten, inmiddels zelfstandige ondernemers. Hiernaast is het Expertisecentrum U Create betrokken en wordt er samen met hen gekeken naar mogelijke opschaling van het programma in Utrecht i.s.m. het Kenniscentrum Sociale Innovatie van Hogeschool Utrecht. Het lectoraat Geboortezorg en Verloskunde is een van de intiatoren van Nieuw in 010 en nauw betrokken bij onderzoek rondom Mama’s Garden.

Het programma Creatieve industrie - KIEM financiert en stimuleert samenwerkingsverbanden tussen kennisinstellingen en bedrijven op het terrein van de Creatieve industrie.
KIEM heeft als doel om het opzetten van samenwerkingsverbanden tussen kennisinstellingen en private partijen, waaronder het midden- en klein bedrijf (MKB), te stimuleren. Met behulp van een KIEM-financiering kunnen consortia (bestaande uit minimaal één onderzoeker van een kennisinstelling en minimaal één private partner) een langduriger samenwerkingsverband opzetten. Ook is het via KIEM mogelijk om een kennisvraag van een private partij nader uit te werken.