Eerste prijs voor poster tijdens internationaal congres

04 juni 2018

Het project ‘Het Raakt je’ van Kenniscentrum Zorginnovatie wist er tijdens het tiende World Research Congres on Palliative Care in Zwitserland met de prijs voor de beste poster vandoor te gaan. Het project gaat over wat het met studenten en pas-gediplomeerde verpleegkundigen doet om te zorgen voor patiënten in de laatste fase van het leven.

Het project is al eerder beloond met prijzen, zoals de tweede prijs voor de Hogeschool Rotterdam Bachelor Award en de Meyboom studentenprijs bij het ErasmusMC. Het feit dat het project nu ook op een groot internationaal congres is beloond met deze posterprijs bevestigt de kwaliteit van het onderzoek én het belang van aandacht voor het onderwerp.

De poster, met de titel ‘It Hurts; Students and novice nurses providing palliative care’ is het resultaat van een samenwerking van de opleiding Verpleegkunde, Kenniscentrum Zorginnovatie,  twee alumni van de opleiding Verpleegkunde en het Erasmus MC Kanker Instituut. De twee alumni hebben de basis voor dit project gelegd middels hun onderzoek in het laatste jaar van hun opleiding.