Een inspirerende kennismaking met onze nieuwe bestuursvoorzitter Sarah Wilton-Wels

11 oktober 2023

Afgelopen donderdag 5 oktober hebben wij bij IGO met veel plezier kennis gemaakt met onze nieuwe bestuursvoorzitter, Sarah Wilton-Wels. Wij hebben haar meegenomen in de wereld van de gebouwde omgeving, de grote opgaven die daar spelen en hoe wij onze studenten opleiden om innovatieve en relevante oplossingen voor deze opgaven te kunnen ontwikkelen.

Sarah is langs onze bacheloropleidingen geweest. Daar voerde ze inhoudelijk mooie gesprekken met studenten en docenten over uiteenlopende onderwerpen en vraagstukken die nu leven. Tijdens de lunch heeft het MT met haar gesproken over de uitdagingen waar ons instituut tegenaan loopt, de IGOvisie en waar we nu staan met de ontwikkeling van het opgavegericht onderwijs en het daarvoor benodigde onderwijscasco. Haar nieuwsgierigheid en betrokkenheid was inspirerend voor onze collega’s en studenten.

We vroegen Sarah hoe zij haar bezoek aan ons heeft ervaren:

“Het is mooi en inspirerend om te zien hoe gedreven iedereen is die ik heb gesproken, om goed onderwijs te geven en de studenten te helpen in hun ontwikkeling. Ook vond ik het mooi om te zien hoe jullie vanuit jullie eigen opleidingen al aan de slag zijn met de maatschappelijke vraagstukken, die ook terugkomen in de strategische agenda van de hogeschool. Van klimaatverandering en duurzaamheid tot het acute woningtekort voor jonge generaties. In de verhalen van de studenten hoorde ik ook terug hoe jullie die verschillende expertises nu al op een aantal plekken in de opleidingen bij elkaar brengen. De IGOvisie en het onderwijscasco gaan helpen om een volgende stap te maken in een toekomstbestendige gebouwde omgeving. IGO heeft mij daarmee ook geïnspireerd als het gaat om onze hogeschoolbrede strategische agenda. Hoe ga je over grenzen samenwerken met behoud van eigenheid, nabijheid en identiteit. Ik kijk daarom met veel plezier en interesse uit naar hoe jullie het opgavegerichte onderwijs verder gaan vormgeven.”

11 oktober 2023