Samen Groeien 010

Neem deel aan de vragenlijst

Samen Groeien 010 heeft als doel dat zoveel mogelijk (aanstaande) ouders en professionals in Rotterdam weten hoe belangrijk de periode voor de zwangerschap en de eerste 1000 dagen zijn. Samen kunnen we zoveel mogelijk kinderen in Rotterdam een goede start en daarmee de beste kansen in het leven geven.

Er is weinig bekend hoe dit in de praktijk gaat. Je kunt hierbij denken aan de volgende vragen: Hoeveel mensen weten van het belang van de eerste 1000 dagen? En hoeveel invloed hebben omstandigheden op de ontwikkeling van het kind? Hoe werken (aanstaande) ouders en professionals hierin samen? Hebben ze een gedeeld doel? Hoe kunnen we samen zorgen dat zoveel mogelijk kinderen in Rotterdam een goede start krijgen?

Samen Groeien 010 heeft een vragenlijst verstuurd naar (aanstaande) ouders en professionals om antwoord te krijgen op deze vragen. Ook brengen we de ervaringen met samenwerking in kaart. De uitkomsten van deze vragenlijst geven informatie over hoe we de samenwerking verder kunnen verbeteren. Aan de ene kant gaat dat om de samenwerking tussen professionals onderling, aan de andere kant ook om de samenwerking tussen professionals en (aanstaande) ouders.

We gaan met de uitkomsten van de vragenlijsten aan de slag in de praktijk, eerst in Delfshaven. We kijken samen met (aanstaande) ouders en professionals hoe we concreet de samenwerking kunnen verbeteren.

Wil jij ook je mening en ervaringen over samenwerking tijdens de eerste 1000 dagen delen? We horen je ervaringen graag! Mail ons: samengroeien010@erasmusmc.nl.