Docent-onderzoekers van Medical Delta Living Lab Integrative Medicine Technology genomineerd

Onze onderzoekers Monique van der Wardt – Kester en Eddy van der Linden zijn door Kenniscentrum Zorginnovatie (KCZI) van Hogeschool Rotterdam voorgedragen als genomineerden voor de titel ‘Docent-onderzoeker van het jaar 2022’. Met deze nominatie wordt ook de waardering uitgesproken voor de verbinding van hun onderzoek met het onderwijs.

"Zowel Monique van der Wardt als Eddy van der Linden doen onderzoek naar de verbetering van diagnostiek in de zorg. Het onderzoek is op kwalitatief hoog niveau, zowel verdiepend, soms haast academisch onderzoek als ook multidisciplinair in een breder verband. Zij zorgen er beiden voor dat dit onderzoek patiënten helpt, er minder patiënten in het ziekenhuis terechtkomen (betere thuisdiagnostiek) en zij dragen preventief bij aan de vermindering van het aantal patiënten met onverklaarbare klachten. Tegelijk leveren de onderzoeken ook de wetenschap aantoonbaar nieuwe inzichten. In het onderwijs worden beide onderzoeken direct vertaald in projectonderwijs waar studenten deelvragen uitwerken en zo ook bijdragen aan het onderzoek. Het netwerk vanuit het onderzoek biedt studenten ook mogelijkheden voor stages tijdens het afstuderen."

Naast de verbinding van het onderzoek en onderwijs binnen het KCZI en Hogeschool Rotterdam zetten Monique en Eddy zich als teamleden van het Medical Delta Living Lab Integrative Medicine Technology óók in voor de versterking van de samenwerking met Hogeschool Leiden, het Leiden Centre for Applied Bioscience en de praktijkpartners van ons Living Lab.

Na de verkiezing van ‘Docent-Onderzoeker van het jaar 2022’ binnen het Kenniscentrum Zorg Innovatie maakt de winnaar van deze ronde kans op de titel ‘Docent-Onderzoeker van Hogeschool Rotterdam van het jaar 2022’. Deze winnaar wordt in september 2023 met de start van het nieuwe schooljaar bekend gemaakt.