Menu
    English

    App je Happy

    Transdisciplinair leren innoveren, onderzoeken en implementeren van eHealth interventies gericht op preventie van psychische jeugdproblematiek.

    Publicatiedatum: 12 juli 2021

    eHealth interventies, waaronder serious games en apps, worden steeds vaker ingezet om complexe maatschappelijke vraagstukken op te lossen. Echter, tot op heden werken studenten en docenten nauwelijks samen aan technologische innovaties. Dit project ontwikkelt innovatief onderwijs zodat de student zich kan bekwamen in: (1) kritisch beoordelen van de kwaliteit van bestaande games en apps; (2) ontwerpen, ontwikkelen en onderzoeken (van onderdelen) van nieuwe serious games en apps; en (3) implementeren van serious games en apps in de directe leefomgevingen van jongeren.

    Over het project

    Producten/publicaties

    Projectfeiten



    1 mei 2021 - 31 mei 2024


    Comenius Senior Fellow


    Lectoraat Meisjes en Mentaal welbevinden & Lectoraat Ondersteuningsbehoeften:
    Levenslang & Levensbreed

    Voor de ontwikkeling van de app moest ik in gesprek gaan met een doelgroep die ik niet kende. Ik had geen idee hoe ik het gesprek met jongeren met depressieve klachten moest aanpakken. Het had mij geholpen als ik tijdens de opleiding hierover kennis had kunnen opdoen of vaardigheden had kunnen ontwikkelen om de psychologie van mensen te kunnen begrijpen

    Afgestuurde student CMI

    Medewerkers betrokken bij dit project

    • Carmen de Ruiter (ISO)
    • Ron Weerheim (OeO)
    • Dieuwertje Scheur (CMI)
    • Charlotte Amesz
    • Joke Mulder (CMI)

    Inloggen