Ga direct naar de content

Kim Bul MSc

Oud-medewerker

Kim Bul heeft de bachelor Pedagogiek en de klinische master Orthopedagogiek aan de Universiteit van Utrecht afgerond. Daarna koos Kim ervoor om haar academische vaardigheden en wetenschappelijke kennis omtrent de ontwikkeling van kinderen en jongeren uit te breiden binnen de universitaire setting. Het afronden van de internationale research master ‘Development and Socialisation in Childhood and Adolescence’ heeft er onder andere toe bijgedragen dat zij de nodige expertise heeft in het opzetten en uitvoeren van wetenschappelijk en praktijk gestuurd onderzoek.

Sinds 2010 was zij werkzaam bij de Yulius Academie als onderzoeker en zij is betrokken bij de opzet en uitvoering van verschillende innovatieve studies gerelateerd aan het onderzoeksprogramma neuropsychiatrie. Naast haar werkzaamheden bij Yulius heeft zij meegewerkt aan een landelijke inventarisatie van eHealth toepassingen binnen de kinder- en jeugdpsychiatrie. Dit heeft in 2013 geresulteerd in een literatuurreview in het Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen.

Haar expertise op het gebied van eHealth en serious gaming wist zij sinds september 2014 goed in te zetten binnen het lectoraat Publieke Zorg en Preventie voor Jeugd. Zij was tot begin 2016 twee dagen per week werkzaam voor Kenniscentrum Zorginnovatie en als projectcoördinator bij het project FLOW verantwoordelijk voor de dagelijkse projectcoördinatie. Tevens probeert zij actief mee te denken over innovatieve oplossingen ter ondersteuning van het welzijn van de Rotterdamse jeugd en praat zij mee over onderwijsvernieuwingen.

Haar eerste artikel Development and User Satisfaction of ‘Plan-It Commander,’ a Serious Game for Children with ADHD is inmiddels gepubliceerd in het internationale peer-reviewed tijdschrift Games for Health Journal.

 

 

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.