Menu
    English

    Integreer aandacht voor taal in het hele curriculum

    Wat houdt de invulling van dit uitvoeringsprincipe in?

    • Leeruitkomsten en -doelen (op eind- en moduleniveau) beschrijven ook de benodigde talig-communicatieve competenties.  

    • Het aanleren van talig-communicatieve beroepscompetenties wordt gekoppeld aan het leren maken of uitvoeren van relevante beroepsproducten/taken en deze competenties worden geïntegreerd getoetst.  

    • Het geïntegreerd ontwikkelen van taalcompetenties gebeurt in doorgaande leerlijnen, met passende leeractiviteiten en toetsing verspreid over het curriculum.  

    • De docenten hebben kennis van de taalleerlijnen; zij weten aan welke aspecten daarvan zij binnen hun vakken (verder) werken.  

    • Het curriculum is ingericht op studenten met diverse talige en culturele achtergronden (bijv. door een gevarieerd aanbod aan teksten, leermiddelen, toets- en ondersteuningsvormen).  

     

    Tools

    Wo(o)rdwijs – Spelen met academisch woordbegrip

    Gerelateerde uitvoeringsprincipes

    Inloggen