Over de lector
Als gepromoveerd onderwijskundige is Sluijsmans sinds 1997 actief op het terrein van onderwijsontwerp, met bijzondere aandacht voor toetsen en beoordelen. Daarbij is zij geïnteresseerd in de waarde die toetsing kan hebben voor de ontwikkeling van leerlingen en studenten.
In haar werk heeft Sluijsmans met verschillende mensen samengewerkt binnen diverse onderwijssectoren. Zij haalt energie uit het werken met scholen en opleidingen waar ze samen met het team en met een kritische blik het curriculum en de wijze van toetsing onder de loep willen nemen.
Haar ervaring als zowel onderzoeker, adviseur en spreker helpen Sluijsmans om research-informed te werken, zonder de specifieke context van een school of opleiding en de daar ervaren vraagstukken uit het oog te verliezen.
Verbinding met het onderwijs
Het onderzoek van dit lectoraat vindt in nauwe afstemming met het Instituut voor Lerarenopleidingen van Hogeschool Rotterdam plaats. Sluijsmans levert hiermee een bijdrage aan de ambitie van Hogeschool Rotterdam om onderwijs, onderzoek en het verbeteren en vernieuwen van de (regionale) beroepspraktijk intensiever met elkaar te verbinden.
Overige werkzaamheden
Sluijsmans is tevens als docent werkzaam bij de master Curriculumontwikkeling van de Faculteit Pedagogische Wetenschappen en Onderwijswetenschappen van de Radboud Universiteit. Hiervoor is zij werkzaam geweest als lector bij Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en Zuyd Hogeschool en als universitair (hoofd)docent bij de Universiteit Maastricht en de Open Universiteit. Sluijsmans is in 2002 gepromoveerd bij de Open Universiteit met een onderzoek naar het ontwikkelen van peer assessment vaardigheden bij aanstaande leraren.