Wijze lessen: twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek

Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling

T. Surma, K. Vanhoyweghen, D.M.A. Sluijsmans, G. Camp, D. Muijs, P. Kirschner | Boek | Publicatiedatum: 01 september 2019
Dagelijks geven duizenden leraren het beste van zichzelf voor de klas. Hoewel het takenpakket van de leraar heel divers is, blijft het geven van een goede les de kern van het vak. Zes auteurs uit Nederland en België met ruime ervaring in onderwijspraktijk en onderwijsonderzoek presenteren in dit boek de meest recente wetenschappelijke inzichten op het vlak van leren en instructie en verbinden deze inzichten met de praktijk van het lesgeven. Met dit boek hopen ze leraren en bij uitbreiding elke onderwijsprofessional te inspireren tot een onderwijspraktijk waar élke leerling optimaal de kans krijgt om bij te leren.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie