Menu English

Openbare les Dominique Sluijsmans

Het versterken van het curriculair denken en werken binnen Hogeschool Rotterdam: de kracht van samenhang en verbinding.

Op 23 februari vindt de openbare les van Dominique Sluijsmans, lector Integrale Curriculumontwikkeling plaats. Curriculumkwaliteit is voorwaardelijk om studenten op te leiden en te begeleiden naar een startkwalificatie van waarde. De vraag die in de openbare les centraal zal staan is hoe het curriculaire denken en werken van opleidingsteams binnen Hogeschool Rotterdam kan worden versterkt en welke rol het lectoraat zal innemen.

Kernboodschappen visie

In de openbare les neemt Dominique de toehoorder en lezer mee in de geschiedenis van curriculumontwikkeling en wat daarin de belangrijkste lessen zijn die curriculumtheoretici ons meegeven. Vervolgens presenteert zij haar visie op integrale curriculumontwikkeling. Kernboodschappen van deze visie zijn: de specifieke opleidingscontext is vertrekpunt voor curriculumontwikkeling, een curriculum is nooit af of perfect, elk curriculum kent een vaste set aan ontwerpprincipes, de echte curriculumkwaliteit zit in het primaire onderwijs en de noodzaak tot het investeren in curriculumexpertise. Vanuit haar visie op curriculumontwikkeling zal een vertaling worden gemaakt naar curriculumontwikkeling in de dagelijkse praktijk van Hogeschool Rotterdam. Waar moet je overal aan denken? Hoe pak je het ontwerp van een curriculum aan? Tot welke keuzes dwingt dat? Dominique zal ten slotte uiteenzetten vanuit welke onderzoeksvragen het lectoraat aan de slag gaat, de wijze waarop zal worden samengewerkt met andere lectoraten, onderwijsadviseurs en andere relevante actoren binnen en buiten de hogeschool, en wat de beoogde lectoraatsopbrengsten zijn.

🍪

Welkom!
Wij maken gebruik van functionele en analytische cookies voor de werking van de website en het verbeteren van jouw gebruikerservaring. Wil je meer weten? Lees dan ook ons cookiebeleid.

Instellen