Onderwijsfilosofen in actie

Zeven lessen over visies en idealen in en voor de klas.

27 augustus 2017

Tijdens de startconferentie van de masteropleiding Pedagogiek op 25 augustus presenteerden Joop Berding en Izaak Dekker hun nieuwe boek: Onderwijsfilosofen in actie. Zeven lessen over visies en idealen in en voor de klas.

Tijdens de startconferentie van de Master Pedagogiek op 25 augustus presenteerden Joop Berding en Izaak Dekker hun nieuwe boek: Onderwijsfilosofen in actie. Zeven lessen over visies en idealen in en voor de klas.

Het boek is een terugblik op zeven jaar lesgeven (over onder andere visies en idealen) in de masteropleiding en de lessen die Joop en Izaak als docenten daaruit leerden. Het is een zeer leesbaar, leerzaam maar zeker ook herkenbaar boekwerk geworden in een lekker handzaam formaat.

Joop Berding en Izaak Dekker gaven zeven jaar samen les aan de masteropleiding Pedagogiek van Hogeschool Rotterdam. Voor Joop waren het de laatste zeven jaar van zijn carrière als docent, voor Izaak waren het de eerste. In Onderwijsfilosofen in actie blikken ze terug. Welke dilemma's kwamen ze tegen, hoe gingen ze daarmee om, wat hadden ze eigenlijk moeten doen volgens de denkers waarover ze doceerden? Wat als je studenten de opgegeven literatuur niet hebben gelezen? Hoe reageer je op een enthousiaste student wanneer de rest afhaakt?

In dit openhartige en zelfkritische boek staan de zeven belangrijkste inzichten die dit opleverde.

Cover boekje Onderwijsfilosofen in actie