Nieuwe commissie Studiesucces

onder leiding van lector Ellen Klatter

23 maart 2018

Hogeschool Rotterdam krijgt een commissie Studiesucces. De commissie, onder leiding van Ellen Klatter, lector Studiesucces, heeft de opdracht om tot een advies te komen over maatregelen die studiesucces moeten verhogen. De commissie zal zich onder meer buigen over het bindend studieadvies (BSA).

Het College van Bestuur van de hogeschool heeft de commissie in samenspraak met de Centrale Medezeggenschapsraad aangesteld. De commissie bestaat naast lector Klatter verder uit drie andere experts op het gebied van onderwijskwaliteit en studiesucces: Klaas Visser en Tycho Wassenaar als externe leden, en een student-lid Tessa van Veen.
De commissie neemt de komende twee maanden de tijd  om tot een plan van aanpak te komen. Na bespreking met en eventuele goedkeuring van het CvB en de CMR, zal de commissie eind 2018 met een advies komen over studiebevorderende maatregelen die de hogeschool kan nemen.