Groen licht voor Ad ICT Internet of Things

Als eerste in Nederland

12 juni 2019

Komend studiejaar (2019-2020) kunnen studenten bij Rotterdam Academy de eerste Associate degree ICT Internet of Things van Nederland gaan volgen.

De Nederlands Vlaamsche Accreditatie Organisatie (NVAO) krijgt van de accreditatiecommissie een positief advies om deze opleiding te starten. De accreditatiecommissie beoordeelt of een opleidingsaanvraag in orde is en aan alle kwaliteitsstandaarden voldoet. In Nederland was nog geen Internet of Things (IoT) opleiding, terwijl de rol van IoT steeds groter wordt.

Dat Rotterdam Academy nu een tweejarige hbo-opleiding mag starten die zich volledig richt op IoT betekent dat er vanuit Rotterdam de komende jaren professionals de arbeidsmarkt opkomen met nieuwe IT-kennis en -vaardigheden. IoT verbindt IT en techniek, waardoor het leven van mensen op een nieuwe manier wordt ondersteund. De opleiding zal in zowel een voltijd- als deeltijdvariant worden aangeboden. Zodra de opleiding is opgenomen in Studielink kunnen studenten zich voor de opleiding aanmelden.

Kijk hier voor meer informatie