Menu English

Functies

Wat kun je doen na je opleiding?

Bekijk een aantal voorbeelden van functies.

Officemanager

Een officemanager is verantwoordelijk voor organisatorische en secretariële zaken. Je ondersteunt het management organisatorisch/bestuurlijk, inhoudelijk en administratief. Je verzamelt bijvoorbeeld informatie, bereidt beleid voor, neemt initiatieven en bewaakt de voortgang van een proces of project. Je takenpakket is dus breed en je moet snel en effectief kunnen handelen. De officemanager is vaak de schakel tussen de directie van een organisatie en de verschillende afdelingen en zorgt ervoor dat alles op rolletjes loopt binnen de organisatie. De officemanager fungeert in veel gevallen als rechterhand van de directie of een managementteam en werkt samen met mensen met zeer uiteenlopende functies.  Voorbeelden van functies: backoffice medewerker, officemanager van een mkb, bedrijfskundig officemanager en managementondersteunend assistent.

Customer Experience Manager

Een Customer Experience Manager houdt zich bezig met  alles wat te maken heeft met de klantbeleving. In deze functie doe je onderzoek naar de klantreis (Customer Journey) binnen een organisatie met als doel de klanttevredenheid en het klantvertrouwen te verhogen. De Customer Experience Manager kijkt naar de organisatie vanuit de ogen van de klant en stelt verbeteringen voor om de klantprocessen te optimaliseren. Voorbeelden van functies: Customer Experience Officer, Customer Success Manager, Customer Experience Representative en Customer Experience Specialist. 

Project management officer

Een projectmanagement officer (PMO’er) is ondersteunend aan de projectleider en heeft bijvoorbeeld taken op het gebied van risicomanagement, contact onderhouden met stakeholders, bewaken van de planning en begroting van het project, documentatie en rapportage, communicatie en informatievoorziening. De PMO’er is de rechterhand van de projectleider en houdt zich bezig met kwaliteitsborging. Daarom is de PMO’er een onmisbare schakel voor de projectleider bij grootschalige complexe projecten. Voorbeelden van functies: PMO’er, project management assistent, projectassistent, projectondersteuner en project officer.

HR-assistant

Een HR-assistent is iemand die een bedrijf ondersteunt bij het uitvoeren van dagelijkse HR-gerelateerde werkzaamheden, ook wel Human Resource of personeelszaken genoemd. De HR-assistent biedt ondersteuning bij alle activiteiten die op een HR-afdeling plaatsvinden en fungeert vaak als vraagbaak voor de medewerkers. Zodoende zorgt hij ervoor dat de werkzaamheden van HR-managers en de personeelsafdeling in zijn geheel vlekkeloos verlopen en medewerkers een aanspreekpunt hebben. Voorbeelden van functies: HR-officer, HR-ondersteuner, medewerker personeelszaken recruiter, loopbaanadviseur, salarisadministrateur en administratief medewerker.

Eventmanager

Een Eventmanager houdt zich bezig met het plannen en organiseren van kleinschalige evenementen zoals conferenties, zakenreizen, workshops, trainingen of personeelsuitjes. Bij taken binnen deze functie kun je denken aan budgetbeheer, risicomanagement en het opstellen van een draaiboek en een promotieplan. Verder zorgt een eventmanager ook voor een goed verloop van de logistieke processen. Het verbinden van verschillende stakeholders die betrokken zijn bij het evenement is voor een eventmanager van groot belang. De eventmanager beschikt dan ook over uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden. Voorbeelden van functies: assistent eventmanager, eventplanner, eventspecialist, project manager evenementen en eventcoördinator.