Menu
    English

    Uitsluitend goed onderwijs

    Etnografisch onderzoek naar de (on)mogelijkheid van een inclusieve pedagogiek

    Met dit onderzoek beoogt Sofie Smeets inzicht te geven in processen rond diversiteit in het hoger onderwijs en de (on)mogelijkheden van een inclusieve pedagogiek. Enerzijds neemt diversiteit in hoger onderwijs toe, anderzijds vallen bepaalde studentengroepen sneller uit wat de toegankelijkheid van hoger onderwijs onder druk zet. De Hogeschool Rotterdam bepleit een inclusieve pedagogiek als mogelijk antwoord, maar literatuuronderzoek laat zien dat deze methode vaak op weerstand stuit van studenten, van docenten en van de organisatie. Het voorgestelde etnografische onderzoek licht de persoonlijke ervaringen van docenten en andere betrokkenen uit en geeft zo inzicht in de (on)mogelijkheden van een inclusieve pedagogiek.

    Over het project

    Projectfeiten

    Looptijd

    2019 - 2024

    Financiering

    NWO Promotiebeurs voor Leraren 

    Lectoraat

    Diversiteit & inclusiviteit

    Thema

    Onderwijs

     

    Medewerkers

    betrokken bij dit project

    Medewerkers betrokken bij dit project

    Inloggen