Menu English

Openbare les Jeroen S. Rozendaal

Samen onderzoekend werken aan onderwijskwaliteit

Op 9 november vond de openbare les van Jeroen S. Rozendaal, lector Samen onderzoekend werken, plaats. Jeroen besprak hoe participatief onderzoek concreet vormgegeven kan worden door betrokkenen in verschillende rollen, zodanig dat onderzoek daadwerkelijk bijdraagt aan verbetering van de onderwijspraktijk, professionele groei van de deelnemers en kenniscreatie.

Kernboodschappen visie

In zijn openbare les schetste Jeroen de contouren van evidence-informed werken en betekenisvol onderzoek door praktijkprofessionals in de turbulente praktijk van het onderwijs, de uitdagingen van  samenwerken en co-creatie en een ontwikkelingsgerichte benadering die benadrukt dat we allen ook in het samen onderzoekend werken steeds lerend mogen zijn. Hij hoopt hiermee bij te dragen aan het verwerven van meer begrip van handelingsperspectieven voor het bevorderen van een lerende cultuur in de school, waarin samen onderzoekend werken aan onderwijskwaliteit door docenten en andere belanghebbenden een geëigende plek vindt.