Menu
    English

    Op zoek naar de werkende mechanismes van de inductiefase in het Zeeuwse onderwijs’

    Elk jaar starten nieuwe docenten vol goede moed aan hun onderwijscarrière. Een groot deel ontwikkelt zich tot bekwame docenten en blijft in het onderwijs werkzaam. De uitval van startende docenten is echter (te) hoog. De cijfers variëren per regio, sector én per onderzoek, maar De Staat van het Onderwijs 2022 toont dat de uitval in het vo en het mbo het grootst is; respectievelijk 11 en 8% werkt na twee jaar niet meer in het onderwijs (Inspectie van het Onderwijs, 2022). Ook binnen Zeeland speelt dit fenomeen.

    Over het project

    Projectfeiten

     

    Looptijd

    dec 2024 - dec 2025

    Financiering

    Zeeuwse Onderwijsregio

    Lectoraat

    Lectoraat Motiverende Leeromgevingen

    Thema

    Optimalisering leerprocessen 

    Medewerkers betrokken bij dit project

    Inloggen