Menu
    English

    Integratie van het afstuderen vak en beroep bij de deeltijd-flex lerarenopleidingen Talen van Hogeschool Rotterdam

    Publicatiedatum: 15 februari 2023

    Het Experiment Flexibilisering heeft de deeltijd-flex opleidingen van het Cluster Talen van het Instituut voor Lerarenopleidingen (IvL) van Hogeschool Rotterdam de kans geboden om curricula te laten aansluiten bij deeltijdstudenten van nu. Het huidige curriculum is onderverdeeld in leerlijnen gericht op het beroep en het schoolvak. Dit zorgt in de afstudeerfase voor een onnatuurlijke scheiding tussen vak- en beroepsbekwaamheid. Door recente verbeterslagen is het vakdidactisch afstudeeronderzoek veel beroepsgerichter ingestoken. Hierdoor is integratie in het afstudeerprogramma van vak- en beroepsbekwaamheid mogelijk geworden, wat kan bijdragen aan studiesucces en werkdrukverlaging. Met deze aanvraag willen wij de beoogde integratie vormgeven, uitproberen, evalueren en inzichten dissemineren binnen en buiten IvL.

    Over het project

    Projectfeiten



    Looptijd

    mei 2022 - september 2024


    Financiering

    Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek


    Lectoraat

    Samen onderzoekend werken

    “Wij brengen het onderzoek terug tot iets wat je echt kunt gebruiken. Dat kan heel praktisch zijn. Ga bijvoorbeeld eens het gesprek aan met leerlingen. Praat met hen over dingen die lastig zijn en wat in hun ogen zou helpen. Grijp niet direct naar een oplossing maar kijk eerst eens wat er echt aan de hand is.”

    Marin Verlind Lerarenopleider cluster Talen

    Medewerkers betrokken bij dit project

    Inloggen