Minor Zorgtechnologie: Design to Care

Publicatie van Kenniscentrum Zorginnovatie

O.K. Helder, B.A. Jong,de, L.S.G.L Wauben, J. Weegen,van der, R.H.J. Gils,van, R.M.M. Nielen | Artikel | Publicatiedatum: 16 september 2016
In de minor Zorgtechnologie 2015-2016 werkten 33 studenten in cross-disciplinaire innovatieteams samen aan het onderzoeken en ontwerpen van zorginnovaties volgens de ZorgTechnologie-aanpak. Gedurende 20 weken werden bestaande zorgproducten, zorgprocessen, zorgverleners en zorgprofessionals onderzocht en geïnterviewd en werden nieuwe zorginnovaties voor praktijkproblemen gegenereerd. De geluids- en lichtprikkels op de kinder Intensive Care Unit van het Erasmus MC-Sophia werd onderzocht, er werd een prototype van een Sensorschoen gemaakt ter preventie van wondvorming bij diabetici en er werd onderzocht aan welke specifiek eisen de SmartScope moet voldoen voor de Nederlandse markt en gebruiker.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie