Hoe werkt de Rotterdamse aanpak? Onderzoek naar het Rotterdamse Doorstroomprogramma - MHBO - Economisch Domein

Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling

A.J. Maten - Speksnijder,ter, M. Peeters, E.B. Klatter, M. Bruijn-Smolders,de, P. Biemans, J. Slijper | Rapport | Publicatiedatum: 15 november 2021
De Rotterdamse aanpak. Zo startten we in 2015 de samenwerking tussen mbo en hbo in het economisch domein. Mbo-studenten deden het in Rotterdam traditioneel goed in het hbo. Echter de laatste 10 jaar daalde dit succes en dat gold in het bijzonder voor de economische opleidingen. Als Rotterdams beroepsonderwijs hebben we toen onze krachten gebundeld om dit tegen te gaan en de beroepskolom als koninklijke route te herstellen. Maar bovenal werden we gedreven om gelijke kansen te creëren voor de jongeren in onze stad zodat iedere jongere met de capaciteiten en ambitie om een economische hbo-opleiding af te ronden een echte kans heeft op een goede start in het hbo.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie