Menu English

Lab Fygital

Digitale Transformatie en Omnichannel Retail

Lab Fygital is onderdeel van het project Future-Proof Retail: Ondernemershap en Employability. Het wil retailondernemers en retailpersoneel uitrusten met kennis en competenties die nodig zijn om productief in te spelen op de actuele ontwikkelingen die het retaillandschap veranderen. De nadruk in Lab Fygital ligt op digitale transformaties die resulteren in omnichannel retail. Omnichannel omvat de belangrijkste aspecten van actuele innovatie in retail. In het bijzonder voor retailers uit het mkb is dat een hele uitdaging. Zij missen vaak tijd, middelen en kennis voor innovatie.

Toon:

Retailondernemers en -werknemers

Ondernemers en hun werknemers zijn cruciaal in retailinnovatie. Lab Fygital wil hen begeleiden in het ontwikkelen van skills en competenties die hen helpen de strategische en technologische transformatie richting omnichannel te maken. Lab Fygital streeft er bovendien naar om de retailcommunity onderling te verbinden
om integraal en cross-sectoraal de uitdaging van omnichannel retail op te pakken (food, non-food, fysieke winkel, e-commerce, fast moving consumer goods).

De beoogde opbrengsten en resultaten voor retailondernemers bestaan uit een overzicht voor deze doelgroepen van benodigde kennis en competenties (21st century skills) met het oog op omnichannel retail en de daaraan gekoppelde transformaties in retail. Verder ontwikkelt Lab Fygital voor verschillende categorieën retailondernemers en personeel (prototypes voor) gebruiksvriendelijke tools die future-proof retail bevorderen, specifiek in het licht van ontwikkelingen van omnichannel retail. Lab Fygital zet ook aan tot inspiratie en innovatie, het biedt motivatie voor het leren van nieuwe skills in de context van retaillabs, samen met andere ondernemers en werknemers.