Menu Zoeken English

Lab Fygital

Digitale Transformatie en Omnichannel Retail

Lab Fygital is onderdeel van het project Future-Proof Retail: Ondernemershap en Employability. Het wil retailondernemers en retailpersoneel uitrusten met kennis en competenties die nodig zijn om productief in te spelen op de actuele ontwikkelingen die het retaillandschap veranderen. De nadruk in Lab Fygital ligt op digitale transformaties die resulteren in omnichannel retail. Omnichannel omvat de belangrijkste aspecten van actuele innovatie in retail. In het bijzonder voor retailers uit het mkb is dat een hele uitdaging. Zij missen vaak tijd, middelen en kennis voor innovatie.

Lab Fygital neemt omnichannel retail als uitgangspunt en wil retailers begeleiden naar een duurzame, innovatieve toekomst. Omnichannel retail is de concrete uitwerking van een toekomstscenario dat zich momenteel ontvouwt, door de ontwikkeling van digitaal winkelen. Fygital markeert hierbij de integratie van fysiek en digitaal. Een bondige definitie luidt: “Omnichannel retailing … is a fullyintegrated approach to commerce that provides shoppers a unified experience across online and offline channels (e.g., touchpoints)”.

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.