Menu
    English

    Verantwoorde AI - marketing in het mkb

    Hoe kan een marketeer beter gebruik maken van AI en wel op moreel verantwoorde wijze?

    Er wordt veel onderzoek gedaan naar verantwoord AI. Maar specifiek onderzoek naar AI in de marketingpraktijk, vooral in het mkb, blijft achter. Voorgestelde oplossingen, zoals ethische richtlijnen, privacy-technologieën en transparante AI-systemen zijn vaak te breed en moeilijk toepasbaar voor het mkb. Met haar beperktere middelen zijn de uitdagingen voor verantwoorde toepassing van AI voor hen vaak nog groter

    Over het project

    Projectfeiten

    Looptijd: zomer 2025-zomer 2027

    Financiering: NWO SIA

    Lectoraat: Bedrijfsethiek, Kenniscentrum Business Innovation

    Thema: Verantwoordelijk gebruik AI-modellen in marketingpraktijken binnen  mkb

    Medewerkers

    betrokken bij dit project

    'The medium is the message', sprak Marshall McLuhan in de jaren zestig. Daarmee benadrukte hij dat een instrument als radio of tv niet zomaar ‘technisch gereedschap’ is, maar ons werk en leven radicaal verandert. Zoals die media in de jaren zestig veranderde hoe bedrijven en consumenten elkaar kennen, zo veranderen sociale media en AI momenteel deze relatie. Hoe speel je hier als marketeer op in? En hoe neem je verantwoordelijkheid?

    Inloggen