Over het project
Het project Digging2Serve moet leiden tot kennis en inzicht rondom de toegenomen digitalisering binnen het (internationale)mkb in de dienstverlenende sector. Het doel is instrumenten te ontwikkelen die deze bedrijven helpen om internationale relaties op te bouwen en te bestendigen ten einde succesvol op internationale markten te (blijven) acteren.
Met partnerhogescholen, mkb-bedrijven en experts op het gebied van internationalisering en digitalisering wordt samengewerkt om deze instrumenten te ontwikkelen.
Een belangrijk deel van het onderzoek wordt uitgevoerd door studenten van de HR, Avans Hogeschool en Hanze Hogeschool en studenten uit de minor internationaliseren. De uitkomsten van het onderzoek moeten input geven voor verschillende curricula van het economisch domein.
Het eindproduct van het onderzoek wordt een toolbox die mkb-bedrijven met internationale aspiraties inzicht en handvatten biedt om internationaal relatiemanagement in een tijd van exponentiele digitalisering omgeving vorm te geven.
Projectfeiten
Looptijd: 2 jaar
Financiering: SIA RAAK-mkb
Ik ben zeer enthousiast over dit onderzoek en zeer relevant ook! Het vraagstuk van digital/live relationship in services is onderwerp van veel gesprekken met ondernemers! Ik denk dat het voor studenten ook meteen erg insightful zal zijn!